ناصری با بیان اینکه دندانپزشکان به تعرفه‌های دریافتی خود تمام هزینه‌های جاری مطب و مواد مورد استفاده دندان را اضافه می‌کنند؛ گفت: تعرفه‌های متفاوتی که در بین دندانپزشکان مشاهده می‌شود به خدمات هتلینگ و نوع درمانی که به بیمار ارائه می‌شود بستگی دارد.

دکتر نوید ناصری عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه دندانپزشکان در اغلب موارد هزینه‌های جاری مطب را بروی هزینه‌های دریافتی از بیمار، لحاظ می‌کنند؛ اظهار داشت: یکی از پیشنهادات برای طرح تحول سلامت در کنار مجاب کردن بیمه‌ها به منظور گسترش خدمات بیمه‌ای دندانپزشکی واقعی کردن هزینه‌ها براساس منابع نظام سلامت و پرداخت به موقع است تا هم جامعه پزشکی و هم بیماران از هزینه‌های دریافتی و پرداختی رضایت داشته باشند. 

 وی با اشاره به تنوع در درمانهای دندانپزشکی اذعان داشت: مبنای لوکس بودن یا نبودن یک خدمت این است که در صورت عدم ارائه آن مشکلی برای سلامتی بیمار بوجود نیاید و اگر این مسائل وجود داشته باشد، قاعدتا باید درمان انجام شود. 

عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه باید همواره شرایط کلی افراد را در پیشگیری و درمان بیماری در نظرداشته باشیم؛ خاطرنشان کرد: اصولا سازمان‌های بیمه گر این موارد را در تعهدات خود لحاظ نکرده و این نوع خدمات را در گستره پوشش خود قرار نمی‌دهند. 

ناصری به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و اذعان داشت: اگر طرح تحول در نظام دندانپزشکی بوجود آید؛ بیمه‌ها نقش مهمی در تعهدات؛ میزان پوشش خدمات؛ واقعی شدن تعرفه‌ها و همچنین پرداخت به موقع خواهند داشت. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.