معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در بازدید از تالاب انزلی گفت: در بخش افزایش توریسم در گیلان، شوراهای شهر و شهرداری‌ها باید عوارض مخصوصی را برای گردشگران وضع کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران،  معصومه ابتکار ظهر امروز در بازدید از تالاب انزلی با بیان اینکه مشکلات تالاب انزلی مربوط به یک دستگاه دولتی نیست بلکه مشکل همه دستگاههای اجرایی کشور است، اظهار داشت:فرسایش خاک و ورود فاضلاب های صنعتی و پسماند را به تالاب انزلی می توان از معضلات این تالاب برشمرد.

ابتکار با اشاره به اینکه از سال ۸۳ قانون مدیریت پسماند تصویب و آیین نامه اجرایی آن ابلاغ شده است گفت: بر اساس این قانون تکلیف پسماندهای خانگی به عهده شورای شهر و شهرداری ها است و دولت مساعدت های لازم را برای جمع آوری پسماندهای خانگی را با شهرداری ها خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری ها تا پایان سال باید مدیریت پسماند را به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه دهند، افزود: در بخش افزایش توریسم در گیلان، شوراهای شهر و شهرداری ها باید عوارض مخصوصی را برای گردشگران وضع کنند تا گردشگران موظف باشند عوارض پرداخت کنند و از محل درآمد این عوارض، در بحث مدیریت پسماند استفاده شود.

معاون ریس جمهور با اشاره به اینکه در شورای عالی محیط زیست، منطقه بوجاق به عنوان پارک ملی بوجاق تعریف شده تاکید کرد: باید از انجام کارهای مخربی که سبب آلودگی این منطقه می شود جلوگیری به عمل آید.

وی در پایان با بیان اینکه دنیا به سرعت در حال تخریب و فرسایش است، خاطرنشان کرد: کشورها موظفند تا سال ۲۰۲۰، ۱۷ درصد از مناطق خشکی و ۱۰ درصد از مناطق ساحلی را حفاظت کنند که ایران در این زمینه بسیار عقب است چراکه به طور مثال همین پارک ملی بوجاق به تنهایی ۷ کیلومتر وسعت دارد.


انتهای پیام/زا

برچسب ها: تالاب ، ابتکار ، انزلی ، عوارض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.