در صورتی که خالی بر روی پوست تغییر ماهیت دهد باید به این نوع تغییرات مشکوک شد.

رضا ملایری فوق تخصص خون و سرطان بالغین در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خال‌های سرطانی بیشتر به دلیل قرار گرفتن پوست زیر نور مستقیم خورشید بر روی آن به وجود می آید.

وی تاکید کرد: بروز خال‌های سرطانی به سفید بودن پوست فرد بستگی دارد در صورتی که فرد پوست سفیدی داشته باشد وی به بیماری سرطان ملانوم مبتلا می‌شود و احتمال ابتلا به این نوع خال‌های سرطانی در پوست‌های تیره کمتر است.

فوق تخصص خون و سرطان بالینی ادامه داد: اگر خال های سرطانی را بتوان عمل کرد مشکلی برای بیمار نیست و فرد می تواند طول عمر معمولی داشته باشد بیشتر اوقات این بیماری به غدد لنفاوی و اعضای دیگر بدن سرایت می‌کند در این هنگام درمان بیماری کار بسیار دشوار خواهد بود به علت این که خال‌های سرطانی به وسیله شیمی درمانی درمان نمی‌شود و فرد به استفاده از داروهای دیگر نیاز پیدا می کند.

ملایری خاطر نشان کرد: اگر خالی بر روی پوست مشاهده شود و این خال تغییر ماهیت بدهد همچنین نیز اندازه یا رنگ آن تغییر پیدا کند در صورتی که هر یک از این علائم وجود داشته باشد به خال‌های سرطانی مشکوک می‌شویم و هر چه زودتر باید از ابتلا به آن پیشگیری کرد.

وی عنوان کرد: اگر خال‌های سرطانی را بتوان در هر جای بدن به وسیله عمل جراحی برطرف کرد این عمل به طور نسبی کار ساده‌ای خواهد بود و در صورتیکه این بیماری پیشرفت کند جراحی آن دشوار تر خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار