محمدرضا نجفی امامی گفت: متاسفانه شخصیت‌های اسطوره‌ای در ایران خوب پرداخته و اجرا نمی‌شوند. پرداختن به این شخصیت‌ها باید جذاب باشد، من در این اثر رستم، رخش، دیوهای شاهنامه و مبارک و .. را آورده‌‌ام.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ نشست مطبوعاتی فیلم رئال انیمیشن «مبارک» بعد از ظهر امروز با حضور تورج نصر بازیگر و صدا پیشه، علی نجفی امامی تهیه کننده، محمدرضا نجفی امامی کارگردان و ابوالقاسم صفریزدی جانشین تولید، در پردیس ملت برگزار شد.

بنابراین گزارش محمدرضا نجفی امامی کارگردان رئال انیمیشن «مبارک» گفت: من خیلی خوشحالم که در اینجا حضور دارم، این اثر در سال 92 در ذهن من جرقه زد، ایده آن را از شخصیت مرحوم سعدی افشار گرفتم. پس از فوت این هنرمند عزیز تمایل داشتم این شادابی و نشاط را به انیمیشن منتقل کنم،‌ که سال 93 فیلم برداری شروع شد.

نجفی امامی ادامه داد: من 18 سال است که در کار انیمیشن هستم و در کل کار انیمیشن و کار کودک را دوست دارم.

وی اظهار داشت: دوست داشتم این اثر با شخصیت‌های وطنی با نمونه‌های هالیوودی مقایسه شود، من در این کار مدرنیزه و سنت را تلفیق کردم و دوست داشتم توازن را در کار رعایت کنم.

نجفی امامی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه کاراکترهایی اسطوره‌ای مانند کاوه، رستم و شخصیت‌های شاهنامه در ایران خوب پرداخته و اجرا نمی‌شوند و نوع ساختارش به گونه‌‌ای است که کسی رغبت پیدا نمی‌کند که آنها را خریداری کند. پرداختن به این شخصیت‌ها باید جذاب باشد، من در این اثر رستم، رخش، دیوهای شاهنامه و مبارک و .. را آورده‌‌ام.

این کارگردان در خصوص بخشی از قصه‌‌ی اثر گفت: در «مبارک» وقتی شخصیت رستم دزدیده می‌شود دیوهایی که با او دشمنی داشتند برای نجات رستم تلاش می‌کنند و این موضوع اتحاد را نشان می‌دهد و هدف من نشان دادن اتحاد بین کاراکترها است.

وی در خصوص شخصیت الناز شاکردوست در این فیلم عنوان کرد: اول قرار نبود که وی نقش اول را بازی کند چون در واقع نقش اول مورد نظر من پسر بود نه دختر،‌ اما خانم شاکردوست آنقدر خوب و قوی با شخصیت‌ها و عروسک‌ها ارتباط برقرار کرد که من نقش اول را از پسر به دختر تغییر دادم.

نجفی امامی بیان کرد: به نظر من پیش‌تولید قوی موجب پیشرفت کار می‌شود، ما پیش‌تولید خوبی داشتیم و امکانات و توانایی‌های شخصیت‌ها ارزیابی شده بود.

کارگردان این رئال انیمیشن گفت: دوست دارم تهیه‌کنندگان و کارگردانان به بحث دیجیتال و استفاده از آن در کار خود روی بیاورند چون لزومی ندارد همه چیز سر صحنه دربیاید، ضمن اینکه باید بگویم هدف ما از ساخت این رئال انیمیشن فروش جهانی است.

تورج نصر بازیگر و صدا پیشه پیشکسوت رادیو و تلویزیون بیان کرد: من خوشحالم که در این پروژه شرکت داشتم، امیدوارم موفقیت این فیلم گام بعدی برای فیلم‌سازان باشد که در ژانر کودک به اینگونه کارهای انیمیشنی روی بیاورند.

نصر افزود: طی این سال‌ها انیمیشن‌های زیادی را کار کردم اما در میان انیمیشن‌های ایرانی هیچکدام به این جذابی نبود، من مطمئنم این کار مورد توجه کودکان، نوجوانان،‌ جوانان و حتی بزرکگسالان قرار می‌گیرد، چون پیشرفت خوبی در انیمیشن را نشان می‌دهد.

وی در پایان گفت: مسلما این اثر بسیار زیبا و لذت بخش خواهد بود و امیدوارم از مرزهای ایران بگذرد.

پس از پخش تصاویری از فیلم رئال انیمیشن «مبارک»، علی نجفی امامی تهیه کننده گفت: این اثر دغدغه برادرم بود و من فقط به این دلیل که برادرم این کار را در نظر داشت پشتیبانی این اثر را بر عهده گرفتم.

وی افزود: این کار برای اولین بار است که در ایران اتفاق می‌افتد و من به دلیل اینکه توانایی‌های برادرم را می‌شناختم با او همکاری کردم.

تهیه کننده رئال انیمیشن مبارک اظهار داشت: این پروژه از نظر مالی با مشکلاتی مواجه بود اما اگر پس از این تجربه موانع مالی برطرف شود بسیار خوب خواهد بود ضمن اینکه این تجربه برایم خیلی خوب بود.

وی بیان کرد: این فیلم بسیار سخت بود و به نظر من به اندازه 5 فیلم رئال دشواری داشت. دو سال شبانه روز به کار می‌پرداختیم و وقتی کاراکترها جان گرفتند تازه بازی شروع شد.

وی عنوان کرد: "تحقق یک رویا؛ اسطوره‌ها باز می گردند" شعار این فیلم است.

ابوالقاسم صفریزدی جانشین تولید فیلم، بیان کرد: یکی از خاطره‌انگیزترین کارهایی که من در آن همکاری داشتم، این اثر بود. با همت این دو برادر کار به نحو احسن انجام شد، گروه فیلم بسیار دوست، رفیق و با همت والا با هم همکاری می‌کردند.

وی در ادامه گفت: تنوع و تعداد لوکیشن‌های فیلم در عین اینکه مشکلاتی داشت ولی موجب تمایز کار شد. این اولین فیلمی است که به شکل رئال انیمیشن ساخته شده و برای آن آرزوی موفقیت می‌کنم.

در پایان از پوستر رئال انیمیشن مبارک که طراح آن سید قاسم هاشمی بود توسط تورج نصر رونمایی شد.


انتهای پیام/ رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.