وزیر بهداشت در ادامه سفر خود به استان فارس به بیمارستان در حال ساخت جدید آباده رفت.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از (وب دا) و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ بیمارستان در حال ساخت آباده در زمینی به مساحت 15هزار مترمربع و در چهار طبقه احداث می شود که تاکنون 75درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

برای این بیمارستان 158تخت پیش بینی شده و دارای تمامی بخش های جنرال از قبیل داخلی، اطفال، زنان، روانپزشکی، اطفال، دیالیز، تالاسمی، اورژانس، ICU ، CCU و درمانگاهی خواهد بود که با توجه به حجم بالای مراجعه کنندگان به بیمارستان کنونی آباده، پس از احداث به عنوان یک بیمارستان قطب، پاسخگوی نیاز درمانی شهرستان های اطراف و رفع نیاز بیماران به سفر به استان های اصفهان، یزد و مرکز استان فارس خواهد بود.

12تخت ICU ، 9 تخت NICU و همچنین 12 تخت CCU برای این بیمارستان در نظر گرفته شده و پیش بینی می شود این بیمارستان تا سال آینده به بهره برداری برسد.

در جوار این بیمارستان، یک بیمارستان الحاقی تخصصی قلب با 32 تخت پیش بینی شده که از این تعداد، هشت تخت مربوط به اورژانس قلب و هشت تخت مربوط به POST CCU است.

این بیمارستان دارای دو واحد آنژیوگرافی و اتاق عمل جراحی قلب خواهد بود که در سه هزار و 400مترمربع زیربنا و سه طبقه در حال ساخت است و تاکنون، 50درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
وزیر بهداشت از بیمارستان امام خمینی(ره) آباده دیدن کرد
وزیر بهداشت همچنین در ادامه حضور در شهرستان آباده، از بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان نیز دیدن کرد تا از نزدیک، روند ارائه خدمت رسانی به مردم آباده را مورد بررسی قرار دهد.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در این بازدید از بخش های مختلف بیمارستان آباده دیدن کرده و حسن اجرای بسته های خدمتی برنامه تحول در نظام سلامت را ارزیابی کرد.
بیمارستان امام خمینی(ره) آباده از سال 1351فعالیت خود را آغاز نموده و به تدریج با توجه به نیازهای موجود، توسعه یافته است.

این بیمارستان هم اکنون دارای بالغ بر 30 پزشک متخصص در تمامی تخصص های موجود است و به صورت متوسط، 80درصد ضریب اشغال تخت دارد که این میزان در برخی بخش ها به 100درصد می رسد.

بیمارستان امام خمینی(ره) آباده دارای 155 تخت مصوب بوده، به عنوان قطب بیمارستانی، با توجه به مسافت شهرستان های شمال استان فارس از مرکز، به شهرستان های بوانات، اقلید و خرم بید، همچنین برخی شهرستان های استان های یزد و اصفهان مانند سمیرم و ابرکوه نیز خدمات ارائه می کند و ماهانه به طور متوسط، تنها در بخش سرپایی به 10هزار بیمار خدمات ارائه می کند.
 
بازدید از بیمارستان 96تخت خوابی حضرت ولی عصر (عج) اقلید
دکتر سید حسن هاشمی، در ادامه سفر به استان فارس، وارد شهرستان اقلید شد و نخستین مقصد وی، بیمارستان 96تخت خوابی حضرت ولی عصر (عج) اقلید بود.

وزیر بهداشت در این بازدید از تمامی بخش های این بیمارستان دیدن کرده و با بیماران و مراجعه کنندگان گفت و گو کرد.

هدف از این بازدید، پایش خدمات درمانی در بیمارستان 96تخت خوابی حضرت ولی عصر (عج) اقلید با اجرای برنامه تحول در نظام سلامت و بسته های تعریف شده برای این برنامه از قبیل زایمان طبیعی رایگان و اخذ تنها 10درصد هزینه های درمانی بیماران بود.

96تخت خوابی حضرت ولی عصر (عج) اقلید در بهمن ماه1380 با 70 تخت مصوب احداث شده و به بهره برداری رسيده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار