روزنامه لبنانی المستقبل از تصمیم روسیه برای تشکیل ائتلافی با حضور ایران و سوریه برای مقابله با گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ منابع آگاه سیاسی در مصاحبه با روزنامه لبنانی «المستقبل» اظهار داشتند «میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در دیدارهای دو روز گذشته خود با مقامات مسئول عراق در مورد تقویت نقش‌آفرینی این کشور در عراق از طریق نظامی، اطلاعاتی و یا اقتصادی رایزنی کرده است.

این منابع با اشاره به اینکه روسیه در صدد تشکیل ائتلافی کوچک برای مقابله با افراطی‌گری و اعطای کمک لجستیکی به دولت عراق با هماهنگی تهران و با همکاری دولت سوریه است، افزودند: روسیه از عراق در جنگ با داعش پشتیبانی خواهد کرد و به بغداد سلاح اعطا می‌کند.

این منابع اضافه کردند: مذاکرات بین بغداد و مسکو در سطح بالایی جریان داشته است؛ مسکو در این مذاکرات محرمانه تمایل خود را برای بمباران مواضع داعش ابراز داشته است.

روزنامه المستقبل به نقل از منابع آگاه سیاسی گزارش داد: دولت عراق در انتظار تصمیم‌گیری کرملین برای ورود رسمی به جنگ با داعش بوسیله جنگنده‌های روسیه و بمباران مواضع گروه‌های افراط‌گراست.


انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار