تكریم و معارفه مدیركل مركز مازندران برگزار شد

با حضور معاون امور مجلس و استان های رسانه ملی، استاندار و نمایندگان مجلس استان مازندران از زحمات هشت ساله بهرام حمیدی در صدا و سیمای آن استان قدردانی شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت امور مجلس و استان ها، در مراسمی با حضور سید رمضان موسوی مقدم، معاون امور مجلس و استان‌های رسانه ملی ،استاندار  و نمایندگان مجلس  استان مازندران از زحمات هشت ساله بهرام حمیدی در صدا و سیمای آن استان قدردانی كرد و علی صادق مقدسی، به عنوان مدیركل جدید صدا و سیمای مركز مازندران معرفی شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید رمضان موسوی مقدم، در این مراسم با اشاره به این كه فلسفه تشكیل شبكه‌های استانی با هدف تقویت فرهنگ‌ها، آداب و رسوم مناطق بوده است، اظهار كرد: لازمه رشد‌یافتگی استان‌های كشور، استفاده از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناطق است.

وی با بیان این كه چرخه انقلاب با سرعت بیشتری به جلو می‌رود، افزود: ملت ایران دشمن‌شناس بوده است و در همه عرصه‌های فرهنگی و سیاسی، ایران اسلامی را به بالندگی رساندند.

معاون امورمجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما با اشاره به این كه تعداد شبكه‌های فارسی زبان معاند با جمهوری اسلامی ایران بیش از 160 شبكه است، تصریح كرد: مقابله با اسلام انقلابی برگرفته از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، هدف اصلی استكبار است.

موسوی‌مقدم با بیان این كه توسعه همه جانبه در كشور از طریق تقویت شبكه‌های استانی محقق شده است، افزود: بسیاری از مبانی خانوادگی و اخلاقی استان‌های كشور از طریق شبكه‌های استانی به‌ شایستگی معرفی شده است. 
وی با اعلام این كه حدود 18 سال از راه‌اندازی نخستین شبكه استانی در كشور می‌گذرد، گفت: اكنون اتكای محور اصلی فعالیت این شبكه‌ها  تقویت فرهنگ‌های بومی، محلی و منطقه ای است.

معاون رئیس سازمان صدا و سیما با بیان این كه سنت‌ها و آداب و رسوم بومی در شبكه‌های استانی بر پایه مفاهیم دینی تعریف می شود، افزود: شبكه‌های استانی مجموعه عظیمی برای مقابله با جنگ فرهنگی و نرم استكبار به شمار می آیند.

وی با انتقاد از این كه متاسفانه به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها، بسیاری از زبان‌ها و آداب و رسوم مناطق در حال فروپاشی است ، تصریح كرد: امروز شبكه‌های استانی علاوه بر مخاطبان محلی پشتیبان پرقدرتی برای  شبكه‌های ملی و بین المللی هستند.

موسوی مقدم با اشاره به این كه توسعه متوازن در عرصه‌های مختلف استان ها از طریق شبكه‌های استانی میسر است، افزود: شبكه‌های استانی رسانه‌ملی در پوشش برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مناطق مختلف كشور نقش موثری ایفا كردند و باید در تحقق سند توسعه استان ها هم پای سایر دستگاه های فرهنگی نقش آفرینی كنند.

وی با بیان اینكه 70 درصد نیازمندی‌های رسانه ای كشور در داخل تولید می شود، گفت: بسیاری از فرستنده‌های تلویزیونی ساخت متخصصان داخلی است.

موسوی‌مقدم با بیان این كه بسیاری از مخاطبان شبكه‌های استانی، بین‌المللی هستند، گفت: آداب و رسوم محلی و موسیقی بومی مازندران اكنون توجه بسیاری از مازنی‌ها مقیم خارج كشور را جلب كرده است.

ربیع فلاح جلودار در مراسم تودیع و معارفه مدیركل شبكه تبرستان با اشاره به این كه ترویج سبك زندگی اسلامی و آداب و رسوم بومی و محلی وظیفه اصلی رسانه ملی است، گفت: برنامه‌سازی در حوزه تولیدات فاخر هدف اساسی رسانه ملی است.

استاندار مازندران با اشاره به این كه ورود نخبگان جامعه برای القای انتظارات آنان از جامعه از طریق رسانه‌های استانی باید پی‌گیری شود، تصریح كرد: محور فعالیت‌های صدا و سیما توسعه جامع در تمام زمینه‌ها بوده و شایسته است تا رسانه استانی كمك كند زمینه حضور بخش خصوصی برای رونق اقتصادی در استان فراهم شود.

فلاح با بیان این كه مناسب است جوان‌گرایی بیشتر در برنامه‌های صدا و سیما بدان توجه شود، افزود: حتما با تقویت فرهنگ‌ بومی و محلی به جذابیت برنامه‌های شبكه‌های استانی افزوده می شود.

استاندار مازندران با قدردانی از مدیریت قبلی شبكه تبرستان، افزود: امیدواریم با همكاری مدیر جدید شبكه بتوانیم در حوزه توسعه و رفع تنگناهای مازندران سربلند باشیم.

در ادامه علی صادق مقدسی ،مدیر كل جدید صدا و سیمای مركز مازندران اظهار كرد: امیدواریم با همدلی بیشتر و كار جهادی، بتوانیم شبكه  تبرستان را به اهداف واقعی خود هدایت كنیم.

وی افزود: مدیریت پیام نیازمند طراحی دقیق است كه  باید از طریق رسانه استانی به مخاطبان هدف ارائه تا افكار عمومی به شكل شایسته هدایت شود.

مقدسی با بیان این كه مراقبت از نعمت‌های زیست محیطی باید در شبكه تبرستان بیشتر بدان توجه شود ، افزود: تصحیح و رفع عمده بسیاری از مشكلات مازندران بدون همكاری رسانه‌ها میسر نخواهد بود.

وی با بیان این كه  در رسانه باید از مباحثی كه سودی برای مردم ندارد پرهیز كنیم،  تصریح كرد : تلاش بیشتری برای ارتقای امید به آینده و پیشرفت در استان را از رسانه استانی پی‌گیری می كنیم.

بهرام حمیدی، مدیركل سابق شبكه تبرستان هم در این مراسم با اشاره به این كه از تعامل و همكاری تمام كاركنان شبكه تبرستان كه خود را مدیون آنان می دانم، قدردانی می‌كنم، گفت: اگر قصوری بوده چشم بر گذشت شما بزرگواران دارم.

وی افزود: بنده همواره و در همه حال به دوستی با اهل خبر و رسانه و هنر، عشق ورزیده و از مردم استان كه شایسته شنیدن و تماشای برنامه‌های بهتری از شبكه تبرستان بوده، حلالیت می‌طلبم.
مدیركل سابق شبكه تبرستان با اشاره به این كه كیفی‌سازی برنامه‌های شبكه تبرستان در دوره خدمتی بنده پی‌گیری شده است، تصریح كرد: از تلاش مدیران و همكاران شبكه تبرستان در این مدت قدردانی می‌كنم.

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار