مدیر امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر از ظرفیت فضاهای آموزشی در زمینه صنایع‌دستی استفاده مطلوبی نمی‌شود، گفت: راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی بانوان مورد پیگیری است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،ماهرخ بلوری بابیان این مطلب، اظهار کرد: امروزه بانوان مسئولیت‌های وسیعی در سطح جامعه دارند و علاوه بر اینکه در زمینه‌های متعدد مشغول به فعالیت هستند، به‌عنوان سرمایه‌های جامعه نیز نیمی از کشور را تشکیل می‌دهند؛ در واقع این قشر از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و لازم است برنامه‌ریزی‌های درستی در راستای کارآمدی نقش آنان در جامعه و خانواده صورت بگیرد.

این مسئول ادامه داد: راه‌اندازی بازارچه خوداشتغالی ویژه بانوان در راستای ایجاد اشتغال و درآمدزایی مشاغل خانگی و صنایع‌دستی زنان از جمله برنامه‌های است که جهت پیگیری در الویت برنامه‌های مشاوران امور بانوان و خانواده فرمانداری‌ها قرارگرفته تا با طرح و بررسی در شورا و تائید توجیه فنی و تأمین (مالی – فضا و...) در دستور کار شهرداری‌های مناطق قرار گیرد.

وی هم‌چنین با تأکید بر اینکه اجرای این پروژه سبب تعالی بانوان و ایجاد انگیزه برای گرایش به یادگیری و تولید صنایع‌دستی منطقه می‌شود، افزود: در این صورت زنان توانمند زنجانی می‌توانند صنایع‌دستی و نتیجه خلاقیت‌های خود را در غرفه‌های این بازارچه به معرض فروش گذاشته و از سود اقتصادی آن بهره‌مند شوند. این در حالی است که وجود یک مجموعه منسجم و سامان‌یافته علاوه بر اینکه زمینه مناسبی جهت افزایش فرصت‌های شغلی ایجاد می‌کند می‌تواند دروازه‌ای برای افزایش تعاملات بانوان در پیشبرد اهداف اقتصادی استان به شمار آید.

بلوری با اشاره به اینکه این مجموعه توسط خود بانوان اداره خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر دو مؤلفه تولید و آموزش در زمینه صنایع‌دستی از جایگاه خوبی برخوردارند و مقوله عرضه وسیع و منسجم تنها گزینه‌ای است که مغفول واقع‌شده و نیاز به پیگیری و اهتمام دفتر امور بانوان استانداری و سایر دستگاه‌های متولی دارد تا بتوان احداث این مجموعه را به سرانجام رساند.

/ انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.