رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران آلمان، تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان را ظالمانه خواند و گفت: ایران همواره به صورت شفاف و صریح مذاکرات را ادامه داده و اعمال تحریمات جدید از سوی کنگره نشان دهنده غیر قابل اعتماد بودن آمریکا و حامیان غربی‌اش است.

به‌ گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران؛ جواد هروی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران آلمان بعدازظهر ورز گذشته (شنبه، 4 بهمن) با خانم کلودیا روت نایب رئیس مجلس آلمان دیدار و گفتگو کرد.
 
هروی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه روابط میان دو کشور گفت: سابقه خوب ارتباطات میان دو ملت ایران و آلمان و وجود بسترهای مناسب سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فی‌مابین فرصت‌های فراوانی برای توسعه و گسترش مناسبات در عرصه‌های مختلف فراهم کرده است.
 
این نماینده مجلس، در ادامه با تاکید بر لزوم فعال شدن گروه‌های دوستی پارلمانی مجالس دو کشور تصریح کرد: بایستی از ظرفیت گروه‌های پارلمانی در توسعه مراودات دوستانه میان دولت‌ها و ملت‌ها استفاده بیشتری کرد.
 
وی تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان را ظالمانه خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به صورت شفاف و صریح مذاکرات را ادامه داده و اعمال تحریمات جدید از سوی کنگره نشان دهنده غیر قابل اعتماد بودن آمریکا و حامیان غربی‌اش است.
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان در پایان جمهوری اسلامی را جزیره ثبات در منطقه دانست و بر پایبندی ایران در تثبیت صلح و برقراری آرامش در منطقه تاکید کرد.
 
در ادامه دیدار کلودیا روت نائب رئیس مجلس آلمان با ابراز خرسندی از سفر به ایران، گفت‌وگوهای صریح و سفر مقامات عالیرتبه دو کشور را موجب آشنایی با واقعیت در جامعه ایران دانست و گفت: پارلمان آلمان در چارچوب منافع ملی از هرگونه اقدام در افزایش ارتباطات در زمینه‌های گوناگون به ویژه روابط پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.
 
وی روند مذاکرات گروه 1+5 با جمهوری اسلامی ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: آلمان همواره سعی کرده نقش سازنده‌ای در مذاکرات هسته‌ای با ایران داشته باشد.
 
وی در پایان خشونت،‌ بی‌ثباتی و عدم رعایت مسائل حقوق بشری در منطقه را از موضوعات مهم برای پارلمان آلمان دانست که این موضوع اولویت خاصی در سیاست خارجی این کشور دارد. لازم به ذکر است در این ملاقات جعفری بنه خلخال نماینده مردم خلخال در مجلس و عضو گروه‌ دوستی پارلمانی ایران و آلمان با اشاره به وجود بسترهای مناسب در بخش‌های صنعتی و علمی میان دو کشور بر توسعه مناسبات علمی و فرهنگی میان مراکز دانشگاهی و فرهنگی فیمابین تاکید کرد.
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: تحریم ، مذاکرات ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار