رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات مداخله جویانه نائب رئیس مجلس آلمان در دیدار با محمدرضا عارف گفت: این اظهارات دخالت آشکار در امور داخلی ایران بوده و به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

اظهارات نائب رئیس مجلس  آلمان در دیدار با عارف دخالت آشکار در امور داخلی ایران است/ فراخوان سفیر آلمانعلاءالدین بروجردی در واکنش به اظهارات "کلودیا روت "نائب رئیس مجلس قانون گذاری آلمان در دیدار با "محمدرضا عارف" که بعدازظهر امروز صورت گرفت به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: این اظهارات دخالت آشکار در امور داخلی ایران بوده و به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی افزود: آلمان سال هاست که رئیس گروهک تروریستی پژاک (حاج احمدی) را نگهداری می کند و این یک حمایت آشکار از تروریست است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اگر مجلس آلمان با اعزام نائب رئیس خود به ایران علاقه مند به گسترش همکاری است؛قطعا این ادبیات یک کج راهه ای است که ره به جایی نخواهد برد و اگر قصد آن ها تخریب رابطه است حق بر این بود که این صورت نگیرد.

وی اظهارداشت: با توجه به این دخالت های آشکار،ضروری است وزارت امور خارجه ضمن فراخوان سفیر آلمان تذکر لازم را به وی بدهد.

بروجردی تاکید کرد: اگر پارلمانی اروپایی در آینده بخواهند به ایران سفر و چنین اهدافی را دنبال کنند، توصیه بنده این است که این سفرها را انجام ندهند چون از افکار عمومی ملت ما و سیاست نظام ما پذیرای دخالت در امور داخلی ایران نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،تصریح کرد: اگر طبق قوانین ایران این دو فردی که  "نائب رئیس مجلس آلمان" نگران حذف آن هاست،محاکمه شوند؛حتماً به حصرخانگی در پشت میله های زندان قرار خواهند گرفت.

بروجردی در پایان خاطرنشان کرد:به هیچ وجه این دخالت ها از طرف نمایندگان و مجالس کشورهای اروپایی یا هر کشور دیگری در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: بروجردی ، آلمان ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار