سلیمان‌پور گفت: با توجه به توزیع مناسب جغرافیایی در زمینه سیاست خارجی باید فرصت‌های مطالعاتی شکل گیرد و اولویت ما با کشورهای غرب آسیا در تبادل دانشجو است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، سلیمان‌پور معاون وزیر امور خارجه صبح امروز با حضور در پنجمین نشت هم اندیشی معاونان و مدیران همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و فناوری کشور که در سالن همایش‌های دانشگاه تهران برگزار شد، طی سخنرانی گفت: آنچه در حال حاضر شاهد آن هستیم تحول در ارکان نظام در ارتباط با روابط بین‌الملل است تا حدی که لقب "گذار" را به آن نسبت داده‌اند. 

وی افزود: در این دوران با درایت مسیر آینده تعیین می‌شود و از جمله مسائل مهم در این دوره گذار قدرت علم و فناوری، قدرت اقتصادی است. 

وی به رابطه ایران و آمریکا اشاره کرد و گفت: بین محققین دو کشور ایران و آمریکا توان تولید قدرت معنایی وجود دارد ما توان تولید گفتمان تازه را در سطح جهان ایجاد کردیم و قدرت تولید گفتمان یکی از مظاهر اصلی ایران است اما مظهر دیگر قدرت ایران علم و فناوری است، چنانچه ما با یک نقشه راه دقیق این ظرفیت قابل ملاحظه را با توجه به اثر گذاری خود به کار گرفته‌ایم. 

وی اظهار داشت: ‌توزیع مناسب جغرافیایی در زمینه سیاست خارجی و بحث فرصت‌های مطالعاتی باید صورت گیرد و اولویت ما با کشورهای غرب آسیا در تبادل دانشجو است. 

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون بحث ایران‌شناسی در کشورهای غربی از سوی مهاجرین ایرانی در حال انجام است و این در حالی است که این اتفاق در روسیه، چین و هند یعنی بحث ایران‌شناسی در این کشور‌ها در حال بازنشستگی است، بنابراین هر ایده یک ابزار و محیط حقوقی و اداری را نیاز دارد و همکاری‌های وزارت علوم و وزارت امور خارجه در تخصیص بخشی برای رسیدن به هدف آموزش عالی است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار