"یادداشت تفاهم همکاری مراکز بین المللی آموزش و پژوهش"وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و آکادمی دیپلماسی جمهوری آذربایجان در باکو امضا شد

یادداشت تفاهم همکاری مراکز آموزش دیپلماسی ایران و آذربایجان امضا شدبه گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در پی دیدار "هادی سلیمانپور" رییس مرکز بین المللی آموزش و پژوهش وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با 'حافظ پاشایف' معاون وزیر خارجه و رییس آکادمی دیپلماسی جمهوری آذربایجان  یادداشت تفاهم "همکاری مراکز بین المللی آموزش و پژوهش"به امضا رسید .
 
در این دیدار که "محسن پاک آیین" سفیر ایران در باکو نیز حضور داشت، راهکارهای همکاری دانشکده‌های دیپلماتیک دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
 
سلیمانپور اقدامات و ظرفیت‌های متقابل برای همکاری طرفین در خصوص شروع برنامه‌های مشترک علمی دانشگاهی را مورد توجه قرار داد و آمادگی دانشکده دیپلماتیک وزارت خارجه ایران به منظور تبادل استاد و دانشجو برای دوره های کوتاه و بلند مدت با آکادمی دیپلماسی جمهوری آذربایجان را اعلام کرد.
 
وی همچنین بر ضرورت برگزاری میزگردهای مشترک برای شناخت راه های همکاری در مورد مسایل منطقه ای و بین المللی تاکید کرد .
 
رییس آکادمی دیپلماسی جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار موضوعاتی همچون تبادل دانشجو و استاد، برگزاری کنفرانس های مشترک و دوره های کارگاهی دیپلماسی چند جانبه را مورد استقبال قرار داد و آمادگی خود را برای سفر به ایران به منظور ادامه مذاکرات را اعلام کرد.
 
سلیمانپور همچنین در جمع اساتید این مرکز در مورد سیاست خارجی ایران سخنرانی کرد و به سوالات حضار پاسخ داد.
 
وی قرار است در ادامه سفر خود به باکو با وزیر خارجه، وزیر علوم، رییس آکادمی علوم و رییس مرکز مطالعات راهبردی جمهوری آذربایجان دیدار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار