شترمرغها بزرگترین پرنده های دنیا هستند. وزن یک شترمرغ بزرگ 180 کیلوگرم وقدآن 3 متر است .

شترمرغ به دلیل هیکل بزرگ خود نمی توانند پرواز کنند؛ ولی چون پاهای بلندی دارند، دونده ی خوبی به شمار می رود. بزرگ ترین تخم پرنده ی دنیا هم متعلّق به شترمرغ است . هر تخم شتر مرغ، بیش از یک کیلو و نیم وزن دارد. پاسدار متخصص تغذیه ورژیم درمانی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه گفت : گوشت شترمرغ که در گروه گوشت های قرمز طبقه بندی می شود و از ارزش غذایی بسیار بالایی برخورداراست  یکی از کم چرب ترین و سالم ترین نمونه های گوشت قرمز در دسترس است.

پاسدار می گوید: نکته جالب توجه در مورد گوشت شترمرغ این است که کالری، کلسترول و چربی آن حتی از گوشت قرمز پایین تر است.

وی بیان داشت :به همین دلیل گوشت شترمرغ برای بیماران قلبی - عروقی ، افراد دچار چربی خون بالا، غذای بسیار مناسبی می باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیزافزود: شترمرغ در شرایط مختلف آب و هوایی پرورش می‌یابد و سالانه 30 تن گوشت شترمرغ در استان کرمانشاه تولید می‌شود.

بهرام خانی  گفت: از پوست و چرم این پرنده به دلیل مرغوبیت بالای ان در تهیه کیف، کفش و کمربند استفاده می‌شود.

از تخم شترمرغ به دو صورت خوراکی و تولید جوجه استفاده می‌شود. ضمن اینکه پوسته آن نیز به عنوان پایه‌های زینتی محبوبیت قابل توجهی در بین مردم دارد.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : با توجه به اینکه در منطقه غرب کشتارگاهی برای شترمرغ وجود ندارد، گفت: کشتار این پرنده و دباغی چرم آن تنها در قزوین انجام می‌شود.

خانی در ادامه با بیان اینکه تاکنون 10 پروانه بهره برداری و تاسیس واحد پرورش شترمرغ در استان کرمانشاه صادر شده، گفت: ظرفیت جوجه‌ریزی این واحدها 710 قطعه می‌باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: در حال حاضر در این استان چهار واحد دارای پروانه بهره برداری با ظرفیت 280 قطعه وجود دارد که دو واحد آن با ظرفیت 60 قطعه و تولید سالانه 30 تن گوشت شترمرغ فعال است.

 

انتهای پیام /ع

برچسب ها: کرمانشاه ، پرنده ، بزرگ ، دنیا ، وزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.