معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: برای رفع مشکل نم‌گرفتگی تکیه معاون‌الملک از طریق اداره آب و فاضلاب و ساماندهی وضعیت رودخانه آبشوران در حال پیگیری است.

نم‌گرفتگی تکیه معاون‌الملک در حال پیگیری
به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگارن، علیرضا مرادی بیستونی معاون میراث فرهنگی کرمانشاه در خصوص وضعیت تکیه معاون‌الملک، گفت: مرمت و بازسازی تکیه معاون‌الملک به عنوان یکی آثار ارزشمند فرهنگی استان کرمانشاه در حال انجام است.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه با اشاره به اینکه نم‌گرفتگی تکیه معاون‌الملک در حال پیگیری است، عنوان کرد: برای رفع این مشکل مقدمات ساماندهی زمین خالی همجوار این بنا انجام شده و موضوع آبشوران نیز از طریق اداره آب و فاضلاب در حال پیگیری است.

مرادی بیستونی با بیان احیا و بازسازی چند مسیر دسترسی به تکیه معاون‌الملک، تصریح کرد: تعدادی از اتاق‌های این بنا در مرحله مرمت، احیا و بسیاری از کاشی‌هایی که در زیر گچ پنهان بودند پس از مرمت بنا نمایان شده‌اند.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه با اشاره به اینکه بخش‌های دیگری از این بنا نیز در حال مرمت است افزود :این بنای تاریخی و ارزشمند، نامزد ثبت جهانی نیز شده است.

مرادی بیستون درباره اهمیت تاریخی تکیه معاون‌الملک خاطر نشان کرد: این بنا در دوره قاجار توسط حسن خان معین‌الرعایا معروف به معاون‌الملک ساخته شده که دارای کاشی‌‌های بی‌نظیر و نقش برجسته با نقوش زیبا و رنگ‌هلی طبیعی و متنوع است.

انتهای پیام/ زا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.