نایب رئیس مجلس بوندستاگ آلمان، با نمایندگان اقلیت دینی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

اقلیت‌های دینی ایران در آزادی کامل زندگی می‌کنند/ بهره‌مندی اقلیت‌ها از حقوق شهروندی برابر
به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، "کلودیا روت" نایب رئیس مجلس بوندستاگ آلمان، با نمایندگان اقلیت دینی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.
 
 یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه طولانی همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف گفت: روابط گسترده تجاری ایران و آلمان در سال‌های اخیر با رکود مواجه شده است و با توجه به ظرفیت‌های گسترده دو کشور در زمینه‌های مختلف گفتگوی ملت‌ها می‌تواند در توسعه این روابط و رساندن آن به سطح سابق موثر باشد.
 
یوناتن بت کلیا در ادامه این دیدار با اشاره به وضعیت زندگی مناسب اقلیت‌های دینی در جمهوری اسلامی ایران گفت: اقلیت‌های دینی در ایران از آزادی کامل زندگی کرده و از حقوق شهروندی برابر با دیگر ایرانیان بهره‌مند هستند.
 
وی در همین راستا افزود: اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از مدارس و معابد خاص خود در ایران استفاده می‌کنند و تعالیم و آداب دین خود را فرا می‌گیرند.
 
نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار ضمن انتقاد از سکوت غرب در خصوص فجایعی که علیه اقلیت‌های دینی در عراق و سوریه اتفاق می‌افتد گفت: برخورد سیاسی با تروریسم و استفاده ابزاری از حقوق بشر موجب ایجاد معیارهای دوگانه و برخوردهای گزینشی با این فجایع شده است.
 
در این دیدار آقایان بگلریان و اختیاری نمایندگان ارامنه و زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص مسائل مربوط به اقلیت‌های دینی و وظایف و جایگاه نمایندگان آن‌ها در مجلس شورای اسلامی با نائب رئیس مجلس آلمان گفت‌وگو کرد.
 
نایب رئیس مجلس آلمان نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: این سفر منجر به آشنایی بیشتر با واقعیت جامعه ایرانی خواهد شد.
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: ایران ، آلمان ، مجلس ، کلودیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار