آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهر 93) تاکنون، 14 درصد در مقايسه با زمان مشابه سال آبی گذشته کاهش يافته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع ‌رساني وزارت نيرو (پاون)، از ابتداي سال آبي جاري تاکنون آب ورودي به سدهاي کشور به شش ميليارد و 610 ميليون متر مکعب رسيده است؛ درحالي که اين ميزان در مدت مشابه سال آبي گذشته هفت ميليارد و 720 ميليون مترمکعب گزارش شده بود.

با نگاهي به آمار و اطلاعات ورودي سدهاي کشور در سال آبي جاري، بيشترين افت آورد سدهاي کشور طي يک ماه گذشته اتفاق افتاده و از ابتداي دي تا ابتداي بهمن امسال، ورودي سدها با کاهش 10 درصدي روبه رو بوده است.

آب خروجي از سدهاي کشور نيز از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، هفت ميليارد و 600 ميليون متر مکعب گزارش شده است درحالي که آب خروجي از سدهاي کشور در مدت مشابه سال آبي گذشته، به ميزان هفت ميليارد و 540 ميليون مترمکعب بود.

آب خروجي از سدهاي کشور در مقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، يک درصد افزايش نشان مي‌دهد.

آب موجود در سدهاي کشور هم‌ اکنون با 1.1 درصد افزايش در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود 19 ميليارد و 430 ميليون مترمکعب به ثبت رسيده است که در زمان مشابه سال گذشته، معادل 19 ميليارد و 200 ميليون مترمکعب گزارش شده بود.

ظرفيت کلي سدهاي کشور در زمان كنوني 47.4 ميليارد مترمكعب است که بر اين اساس درصد پر بودن اين مخازن در زمان حاضر 41 درصد گزارش شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سد ، کاهش ، اب ، مقایسه ، بارش ، افت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۱۱:۳۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
كمبودآب يعنى كاهش رشداقتصادى يعنى كاهش ساختمان سازى وكاهش محصول كشاورزى كه درداخل توليدميكنيم_يعنى ضربه فنى دردقیقه اضافه نيمه دوم فوتبال ايران_آرژانتين وتقصيررابرديگرهم انداختن
آخرین اخبار