این شهر در دوران دفاع مقدس 169 مرتبه مورد حمله موشکی قرار گرفت و در میان کشورهای حوزه خلیج فارس به "بلدالصواریخ" یا شهر موشک‌ها نام گرفت.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ تاریخ جنگ تحمیلی سرشار رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل بود.
 
مناطق عملیاتی جبهه جنوب نقش بسیار مهمی در سرنوشت کلی جنگ داشتند و این منطقه عملیاتی نشان دهنده شجاعت‌ها و رشادت‌های افراد مناطق عملیاتی جنوب و ملت ایران است.
 
لذا باشگاه خبرنگاران در نظر دارد تا با معرفی مناطق عملیاتی جبهه جنوب در جهت انعکاس هرچه بیشتر رشادت‌های رزمندگان اسلام نقش‌آفرینی کند.
 
*** دزفول/شهر موشک ها
 
"دزفول" در شمالی‌ترین بخش استان "خوزستان" واقع شده است. این شهر در دوران دفاع مقدس 169 مرتبه مورد حمله موشکی قرار گرفت، به طوری که در میان کشورهای حوزه خلیج فارس به "بلدالصواریخ" یعنی "شهر موشک‌ها" مشهور شد، اما مردم دلیر و خون‌گرم دزفول شهر را ترک نکرده و در راه دفاع از میهن اسلامی 2 هزار و 600 شهید تقدیم اسلام نمودند.این شهر (دزفول) پس از جنگ به پاس مقاومت‌هایشان به عنوان شهر نمونه انتخاب شد.
 
شهر موشک‌ها / 1515 سورتی پرواز برون‌مرزی


*** پایگاه چهارم شکاری (شهید وحدتی)


این پایگاه با انجام 1515 سورتی پرواز برون‌مرزی در دوران دفاع مقدس و تقدیم 45 شهید و جانباز و آزاده خلبان و بیش از 534 شهید، جانباز و آزاده غیر خلبان در دوران پرافتخار دفاع مقدس درخشیده است.
 
*** خلبانان شجاع
 
پایگاه "شهید وحدتی" شاهد حضور مردان بزرگی چون شهیدان "عباس بابایی" و "حسین لشکری" که از افتخارات نیروی هوایی ارتش محسوب می‌شوند، بوده و در سال 89 مفتخر به خاکسپاری یک شهید گمنام گردیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار