مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر گفت: طرح بیمه فراگیر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کشور در آینده‌ای نزدیک در کشور انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد رضا رستمی مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر در همایش زنان در مسیر توسعه اجتماعی با تاکید بر برنامه ششم توسعه که ظهر امروز  در سالن تلاش برگزار شد با اشاره به تنوع صندوق بیمه‌ای اظهار کرد: بیمه تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد معادن و فلزات، بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از جمله صندوق‌هایی هستند که افراد حائز شرایط در کشور را پوشش بیمه‌ای می‌دهند.
 
وی افزود: هدف تامین اجتماعی پوشش قشری از جامعه است که تا قبل از  این تحت پوشش هیچ بیمه‌ای  نبوده است زنان خانه‌دار، زنان سرپرست خانوار،  کشاورزان، قالیبافان عضو صندوق بیمه تامین اجتماعی  هستند.
 
رستمی در ادامه عنوان  کرد: فرمول تامین اجتماعی به این صورت است که بخشی از افراد جامعه، کارفرمایان و حتی افرادی کسانی که به صورت فردی تمایل به عضویت در این صندوق دارند شامل می‌شود.
 
وی با اشاره به افراد تحت پوشش تصریح کرد: یک میلیون و 250هزار نفر تحت پوشش هستند و 6میلیون نفر واجد شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی هستند که می‌توانند به عضویت این صندوق درآیند که سازمان قواعد خاصی را در این زمینه تایید کرده است که افرادی که درآمد بخش  کشاورزی آن از 200هزار تا 500هزار تومان هستند می‌توانند عضو صندوق شوند و بیمه شده 50 درصد پرداخت بیمه را بر عهده دارند که سالیانه یک بار حق بیمه را به  صندوق واریز می‌کنند.
 
رستمی با اشاره به حمایت دولت در این زمینه گفت: نکته قابل توجه این است که پرداخت حق بیمه یک درصد از سوی بیمه شده و 2درصد از سوی دولت است که این ارقام جمع درآمدهای و سرمایه‌های صندوق را تشکیل می‌دهد.
 
مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر با اشاره به خدمات مختلف  سازمان افزود: سازمان سه نوع خدمت را ارائه می‌دهد که این  خدمات عبارتند از مستمری پیری یا باز نشستگی که شخص با پرداخت 15سال حق بیمه و رسیدن به سن 65سالگی می‌توانند مستمری باز نشستگی دریافت کنند، خدمت مستمری از  کار افتادگی، پرداخت بیمه فوت که به افراد بازمانده تعلق می‌گیرد.
 
وی با اشاره به اختیاری بودن عضویت صندوق افزود: عضویت در صندوق بیمه تامین اجتماعی اختیاری است  و بخش درمان صندوق  همان بیمه سلامت است.
 
وی با اشاره به زنان تحت پوشش صندوق تصریح کرد: از یک میلیون و 250هزار عضو در صندوق 190هزار را زنان تشکیل می‌دهند و به 253نفر بازماندگان مستمری دریافت می‌کنند.
 
رستمی در رابطه با تفاهم نامه همکاری صندوق با بهزیستی و کمیته امداد تصریح کرد: از 140هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد 86هزار نفر بانوان هستند که رقم در بهزیستی 42هزار نفر را شامل می‌شود و حق بیمه این افراد از سوی سازمان‌های مربوطه که کمیته و بهزیستی  است پرداخت می‌شود.
 
مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر با اشاره به شرایط عضویت در صندوق افزود: شرط بالای 18سال سن و سکونت در مناطق عشایری روستایی از جمله شروط مهم عضویت در صندوق است.
 
وی با اشاره به ریسک صندوق در سال‌های گذشته عنوان کرد: در گذشته خانم های بالای پنجاه سال و مردان بالای55سال تحت پوشش بیمه بودند که صندوق با ریسک اقتصادی مواجه شد که این امر با همکاری هیئت مدیره روستایی و عشایری به بالای 80سال رسید.
 
وی  با اشاره به پرداخت حق بیمه گفت: پرداخت حق بیمه در سال جاری 120هزار تومان در سال است که صندوق برابر آن را معادل 300هزار تومان از دولت دریافت می‌کند. 
 
رستمی  در پایان تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رویکردهای حمایتی مطلوبی را در دستور کار خود قرار داده است که از مهم‌ترین ‌آن‌ها بیمه فراگیر است که این بیمه بدون توجه به خدمات بیمه مختلف که تمام افراد تحت پوشش قرار می‌دهد که این امر برای بانوان بسیار مطلوب است.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه ، اجتماعی ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار