شجاعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

طرح دادپزشک از مراجعات غیرضروری به پزشکی قانونی جلوگیری می‌کند

رئیس سارمان پزشکی قانونی کشور در پایان گفت: مهمترین مزیت طرح دادپزشک جلوگیری از مراجعات غیرضرروی و غیر قضایی به سازمان پزشکی قانونی و صدور سریعتر گواهی‌های فوت است.

«احمد شجاعی» در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح دادپزشک و مزیت‌های این طرح اظهار داشت: این طرح به منظور پیشگیری از ارجاع بی‌مورد اجساد به مراکز پزشکی قانونی بوده و اهمیت آن به این دلیل است که از ارجاع بی‌مورد اجساد به پزشکی قانونی جلوگیری می‌کند.
 
وی ادامه داد: با اجرای این طرح سازمان پزشکی قانونی می‌تواند هر چه سریعتر به آن دسته از موارد ضروری برای کالبدشکافی رسیدگی و همچنین کاهش مراجعات به سازمانها و جلوگیری از ارجاع غیرقضایی و غیرضروری به پزشکی قانونی از مزایای این طرح است.
 
شجاعی افزود: در گذشته افرادی که فوت می‌کردند که یا به علت نداشتن پزشک معالج و عدم تشخیص علت فوت به این سازمان اعزام می‌شدند اما اکنون با حضور پزشکان آموزش دیده و تشخیص به موقع علت فوت دیگر نیازی به اعزام به مراکز پزشکی قانونی نیست.
 
رئیس سارمان پزشکی قانونی کشور در پایان گفت: مهمترین مزیت طرح دادپزشک جلوگیری از مراجعات غیرضرروی به سازمان پزشکی قانونی و صدور سریعتر گواهی‌های فوت است.

انتهای پیام/
برچسب ها: طرح ، دادپزشک ، شجاعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار