مدیرکل محیط زیست قزوین گفت: در راستای تسریع در پیشبرد اهداف اداره‌کل، صندوق ملی محیط زیست در استان قزوین راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛صدرالدین علیپور اظهار داشت: صندوق ملی محیط زیست به گونه‌ای است که جرایم تخلفات زیست محیطی به این صندوق واریز شده و مبالغ واریز شده به این صندوق برای برطرف کردن مشکلات زیست محیطی موجود برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره به اولویت‌های زیستی محیطی استان قزوین که باید برای آن برنامه‌ریزی شود، بیان کرد: رفع مشکلات باغات سنتی استان در الویت کار محیط زیست قرار دارد و سعی داریم که این مشکلات به وجود آمده را به کلی برطرف کنیم.

علیپور با اشاره به گسترش صنایع در استان قزوین عنوان کرد: در کنار توسعه‌های ایجاد شده در صنعت باید به محیط زیست نیز توجه ویژه‌ای شود و صنعت در مسیر حفظ محیط زیست پیش رود.

مدیرکل محیط زیست قزوین با بیان اینکه یکی از معضلات اصلی محیط زیست مشکل آلودگی آب است، تصریح کرد: یکی از معضلات اصلی محیط زیست آلودگی آب‌ها توسط شرکت‌ها و صنایع فولاد است و باید هرچه سریع‌تر این مشکل برطرف شود.

وی افزود: آلودگی آب‌ها را می‌توان با فیلترهای نوین برطرف کرد و در این زمینه صنایع فولاد باید از پسماند آب‌های صنعتی استفاده کند.

علیپور با اشاره به اینکه شبکه مناسبی برای پسماند آب‌های آلوده وجود ندارد، اظهار کرد: باید از ظرفیت شرکت‌های صنعتی در راستای تصفیه آب و همچنین پسماندهای آبی استفاده کرده و از این طریق معضل آلودگی آب را پیگیری کنیم.

مدیرکل محیط زیست قزوین با تأکید بر اینکه باید دستگاه‌های اجرایی در بحث پایش مشکلات زیست محیطی ورود پیدا کنند، خاطرنشان کرد: مسئولان باید در بخش نظارت بر شرکت‌های صنعتی همکاری‌های بیشتری با محیط زیست داشته باشند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.