متأسفانه نوع زندگی مردم، از طرفی موجب ضعف سیستم ایمنی شده و از طرفی کارایی و عملکرد بسیاری از اندام‌ها و بافت‌های حیاتی بدن را کاهش داده است.

داوود رضایی‌منش، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر زندگی صنعتی و شهرنشینی گسترش یافته و اگرچه زندگی مردم در بسیاری از امور راحت‌تر شده است، اما بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات شیوع یافته است.

وی، با اشاره به عادات نامناسب زندگی و عوارض آن، تأکید کرد: متأسفانه نوع زندگی مردم، از طرفی موجب ضعف سیستم ایمنی شده و از طرفی کارایی و عملکرد بسیاری از اندام‌ها و بافت‌های حیاتی بدن را کاهش داده است.

رضایی‌منش، افزود: استعمال دخانیات، ورزش نکردن و نداشتن تحرک بدن، چاقی و اضافه وزن،  ابتلا به استرس و سایر فشارهای روحی – روانی، افزایش چربی خون و بالا رفتن قندخون از مهمترین عادات نامناسب زندگی و عوامل خطر بیماری‌های خطرناک و مزمن هستند.

وی یادآور شد: افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند، در مقابل بیماری‌های مختلف اعم از عفونی و غیرعفونی آسیب‌پذیر بوده و در نتیجه احتمال بروز ناتوانی و مرگ‌ومیر در آنها تا حد بسیار زیادی افزایش می‌یابد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار