یک کار‌شناس سیاست خارجی گفت: کشورهای غربی به دنبال ایجاد محدودیت برای مسلمان غرب و محدودیت در رفت و آمد آن‌ها هستند، اسلام در غرب به شدت در حال پیشرفت است و این مسئولان غربی را نگران کرده است.

//////////
"سیدجلال ساداتیان" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با آینده روابط فرانسه با کشورهای اسلامی پس از اقدام تروریستی شارلی ابدو، اظهار داشت: در مقاطعی لابی‌های صهیونیستی موفق می‌شوند در کشورهایی مثل فرانسه، آلمان، آمریکا و انگلیس اقداماتی را انجام دهند که موجب تحریک این کشور‌ها می‌شود و بر اثر آن یک انشقاق به وجود می‌آید.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی با بیان اینکه کشورهای غربی از افزایش تعداد مسلمانان در غرب احساس نگرانی می‌کنند، افزود: کشورهای غربی به دنبال ایجاد محدودیت برای ساکنین مسلمان غرب و محدودیت در رفت و آمد آن‌ها هستند. اسلام در غرب به شدت در حال پیشرفت است و این مسئولان غربی را نگران کرده است.
 
ساداتیان ادامه داد: حادثه تروریستی فرانسه به این دلیل بود که مسلمانان در این کشور دارای بیشترین تعداد هستند و هیچ اقلیتی به اندازه مسلمانان در فرانسه دارای نفوذ نیست.

وی تصریح کرد: مسلمانان از شمال آفریقا برای بیگاری به فرانسه برده شده بودند، اما در طول زمان و گذشتن چند نسل شهروند فرانسه شده‌اند و به نوعی جزء اتباع فرانسه هستند.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی بیان کرد: اهانت به پیامبر گرامی اسلام(ص) و اقدامات تحریک آمیز در غرب در پی ایجاد محدودیت برای مسلمانان است و این اقدام تروریستی در فرانسه توسط رژیم صهیونیستی و داعش برای انتقام از این کشور حادث شده است.  
 
ساداتیان افزود: روابط بین فرانسه و کشورهای اسلامی تیره خواهد شد، اما این به معنی قطع روابط نیست و روابط این کشور با کشورهای اسلامی ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار