سبحانی‌فر طی نامه‌ای به رئیس گروه دوستی روسیه - ایران ،خواستار همفکری و رایزنی مشترک جهت اتخاذ تمهیدات مناسب برای تنظیم، تدوین و تصویب سازوکار قانونی لازم در مجامع مسئول بین‌المللی در راستای منع توهین به ادیان و پیامبران الهی شد.

درخواست از روسیه جهت رایزنی مشترک در راستای منع توهین به ادیان
به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، رمضانعلی سبحانی فر، رئیس گروه دوستی ایران - روسیه طی نامه ای به رئیس گروه دوستی روسیه ایران در خصوص کاریکاتور توهین آمیز نشریه شارلی ابدو خواستار همفکری و رایزنی مشترک جهت اتخاذ تمهیدات مناسب برای تنظیم، تدوین و تصویب سازوکار قانونی لازم در مجامع مسئول بین‌المللی در راستای منع توهین به ادیان و پیامبران الهی شد.

متن این نامه به شرح زیر است:
 
 جناب آقای نیکلای ولادیمیروویچ لویچف
 
رئیس محترم گروه دوستی پارلمانی روسیه- جمهوری اسلامی ایران
 
عالیجناب؛
 
خرسندم فرا رسیدن سال نو میلادی را به جنابعالی و همکاران محترمتان صمیمانه تبریک گویم. سالی سرشار از خوشختی و بهروزی برایتان آرزو دارم.
 
سال جدید میلادی در حالی آغاز گردید که متاسفانه شاهد وقایع تروریستی فرانسه توسط گروه‌هایی بودیم که طی سال‌های گذشته با حمایت‌های مالی، اطلاعاتی و تسلیحاتی چند کشور غربی و منطقه‌ای رشد و گسترش یافته و در سکوت مجامع بین‌المللی با کشتار افراد بی‌دفاع، کودکان و زنان و جنایات سازمان‌یافته ضدانسانی امنیت و ثبات ملت‌های منطقه آسیای جنوب غربی به ویژه کشورهای عراق و سوریه را به مخاطره افکندند. وقایع تروریستی فرانسه به روشنی عمق پیوستگی و هم‌افزایی امنیت و آرامش کشورها و ملت‌های مختلف را به یکدیگر نشان داد.
 
عالیجناب؛ معتقدم توهین به ارزش‌ها و اعتقادات پیروان ادیان و پیامبران بزرگ الهی از جمله اقدام موهن نشریه شارلی ابدو در انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به پیامبر بزرگ اسلام، سوءاستفاده از موضوع آزادی بیان، تروریسم رسانه‌ای و اقدامی خصومت‌آمیز بوده که مغایر با اصول و مبانی اولیه مناسبات حسنه جهانی می‌باشد. اهانت و توهین به آموزه‌ها و ارزش‌های ادیان و پیامبران بزرگ الهی به‌عنوان مبشران اخلاق و نیکی، صلح و عدالت در جامعه انسانی از هیچ دیدگاهی منطقی و پذیرفتنی نیست.
 
در این راستا مجلس شورای اسلامی خواستار همفکری و رایزنی مشترک جهت اتخاذ تمهیدات مناسب برای تنظیم، تدوین و تصویب سازوکار قانونی لازم در مجامع مسئول بین‌المللی در راستای منع توهین به ادیان و پیامبران الهی می‌باشد.
 
بی‌تردید این اقدام گام بلندی در جهت تقویت و تحکیم صمیمیت، صلح و دوستی میان ملت‌ها خواهد بود.
 
از خداوند متعال موفقیت روزافزون جنابعالی را خواستارم.
 
رمضانعلی سبحانی‌فر
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- روسیه

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، روسیه ، توهین ، ادیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار