لاهوتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تسهیلات صندوق توسعه ملی به دست بخش خصوصی واقعی نمی‌رسد

لاهوتی نایب رییس کنفدراسیون صادرات گفت: تسهیلات ارایه شده از سوی صندوق توسعه ملی در اختیار شرکت‌های بزرگ که به نوعی وابسته به دولت هستند قرار می‌گیرد و به دست بخش خصوصی واقعی نمی‌رسد.

محمد لاهوتی نایب رییس کنفدراسیون صادرات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به عدم استقبال صادرکنندگان و تولید کنندگان در تسهیلات صندوق توسعه ملی گفت: عموما تسهیلات ارایه‌ شده از سوی این صندوق به بخش خصوصی واقعی که که اغلب واحدهای تولیدی کوچک و متوسط هستند نمی‌رسد و تسهیلات ارایه شده بیشتر در اختیار شرکتهای بزرگ که به نوعی وابسته به دولت هستند قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در واحدهای تولیدی کوچک تزریق منابع کمتر اتفاق می‌افتد و اگر هم رخ بدهد بسیار محدود است.

نایب رییس کنفدراسیون صادرات ادامه داد: بحث صندوق توسعه ملی مانند تسهیلات است و بخش خصوصی واقعی امکان استفاده از این شرایط را ندارد.

به گفته لاهوتی در حالی که ظرف چند ماه ارزش پول ملی به یک سوم کاهش می‌یابد قطعا دریافت تسهیلات ارزی این وحشت و دغدغه را به وجود می‌آورد که موقع بازپرداخت شرایط برای تولید کننده و صادر کننده چگونه می‌شود و همین امر باعث امتناع استفاده از تسهیلات می‌شود.

وی تاکید کرد نمونه بارز بحث معوقات ارزی است که مربوط به ده سال گذشته است که هنوز پرداخت نشده و هر چند که توسط دولت و مجلس طرح‌هایی برای برون رفت از این شرایط ارایه شده اما هنوز مشکلات پا بر جاست.

لاهوتی گفت: صندوق توسعه صادرات می‌تواند به عنوان واسطه‌ای برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی تعیین َشود و افزایش نرخ ارز را پوشش  دهد و بیمه کند تا استفاده از تسهیلات این صندوق بهینه شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، صادرات ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار