وزیر خارجه قزاقستان در پیام کتبی به وزیر خارجه کشورمان با تأکید بر حق مسلم ایران در بهره‌مندی از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، تنها راه‌حل مسئله هسته‌ای را گفت‌وگو و راه‌حل سیاسی که منتج به یک دستاورد برد - برد شود، عنوان کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛"موسین اف "معاون منطقه‌ای وزارت امور خارجه قزاقستان که برای انجام سفری کاری و در راستای رایزنی‌های سیاسی بین دو کشور در تهران به سر می‌برد، امروز (یکشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات و پیام کتبی وزیر امور خارجه کشورش را تسلیم ظریف کرد.
 
در این پیام طرف قزاقی ضمن ابراز امیدواری نسبت به پیشرفت مذاکرات جاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1+5، تنها راه‌حل مسئله هسته‌ای را گفت‌وگو و راه‌حلی سیاسی که منتج به یک دستاورد برد – برد برای هر دو طرف باشد، اعلام و بر حقوق مسلم کشورمان در بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و نیز بر توسعه مناسبات فیمابین تاکید کرده است.
 
ظریف نیز در این ملاقات از نقش سازنده طرف قزاقی در گذشته در برگزاری موفق دو دور مذاکرات ایران با 1+5 در آلماتی تقدیر کرد.
 
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین دعوت وزیر خارجه قزاقستان برای سفر به ان کشور را پذیرفت و بهار آینده را زمان مناسبی برای این دیدار عنوان کرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: پیام ، کتبی ، وزیر ، خارجه ، قزاقستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار