آکیو تویودا رئیس تیم موتوراسپرت تویوتا در طی کنفرانس خبری گفت پروژه رالی تویوتا توسط تیم موتوراسپرت آنها در آلمان توسعه می یابد.

بازگشت تویوتا با یاریس به رالی جهانی
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران کمپانی تویوتا قصد دارد در سال ٢٠١٧ به رالی جهانی بپیوندد.تویوتا که اخرین بار در سال ١٩٩٩ در رالی جهانی حضور داشت توانست در دهه نود به سه عنوان قهرمانی تیمی و چهار عنوان قهرمانی در بخش رانندگان دست یابد اکنون تصمیم خود را گرفته تا دوباره در سال ٢٠١٧ با تویوتا یاریس ریز جثه وارد این سری از رقابتها شود.

آکیو تویودا رئیس تیم موتوراسپرت تویوتا دیروز در طی کنفرانس خبری اذعان داشت پروژه رالی تویوتا توسط تیم موتوراسپرت آنها در آلمان توسعه می یابد که یاریس جدید قرار است تست هایش را در آسفالت ها و قلوه سنگ های اروپا بگذراند.

اما تویوتا که تصمیم دارد در روزهای آتی تست هایش را شروع نماید قصد دارد با اریک کامیلی که راننده رالی در بخش WRC2 است و با فورد به رقابت می پردازد را بعنوان راننده اول انتخاب نماید، و در کنار این راننده استفان سارازین راننده سابق تیم سوبارو که اکنون در رقابت های ایندورس تویوتا مشغول است را به کار می گرد، اما این تیم ژاپنی قصد دارد از سوابق راننده ۵۴ ساله یعنی سباستین لیندهلم فنلاندی هم استفاده نماید که در سال ٢٠١٢ از رقابت های رالی کناره گیری کرد.

یاریس فوق یک گونه پروتوتایپ با موتور ١.۶ لیتری همراه با پاشش سوخت مستقیم خواهد بود که می آید تا با خودروهایی همچون فورد فیستا ، فولکس پولو و سیتروئن DS3 به رقابت بپردازد.
لازم به ذکر است لاین آپ رانندگان اصلی تویوتا هنوز منتشر نشده است و گویا بازگشت تویوتا به رالی جهانی بخاطر حضور رقیب اصلی اش یعنی هیوندای می باشد که با مدل I20 در رالی جهانی مشغول رقابت است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار