معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه در خصوص زندانی شدن برخی هموطنان در کشورهای خارجی به ویژه استرالیا گفت: این افراد ممکن است از کشور به صورت قانونی خارج شوند ولی در ادامه راه دولت استرالیا این‌ها را به جزایری بی‌امکانات می‌برد و مشکل کار اینجاست که هموطنان وقتی از تهران حرکت می‌کنند به ما اطلاع نمی‌دهند.

ارتباط هموطنان با وزارت امور خارجه پیش از عزیمت به کشورهای دیگر
"حسن قشقاوی "در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر پیگیری وضعیت ایرانیان زندانی در خارج از کشور(استرالیا) گفت: متاسفانه این‌ها پناه‌جویانی هستند که ممکن است از ایران قانونی خارج شوند ولی در ادامه راه معمولا وارد منطقه‌ای بین اندونزی و استرالیا می‌شوند و دولت استرالیا هم این‌ها را به جزایری می‌برد که به لحاظ امکانات و آب و هوا بسیار بد است.
 
معاون کنسولی و امور ایرانیان وزارت خارجه تاکید کرد: مشکل کار این است که وقتی این افراد از تهران حرکت می‌کنند به ما اطلاع نمی‌دهند و آنجا هم اگر دچار گرفتاری شوند هیچ مکانیزمی نیست که سفارت مطلع شود و بعد که دچار مشکلاتی چون ضرب و جرح و مرگ می‌شوند ما تازه خبردار می‌شویم.  
 
وی در خصوص پیشگیری از این حوادث خاطر نشان کرد: تنها راه جلوگیری این است که رسانه‌ها کمک کنند و چهره واقعی بهشت کاذبی که برای پناهجویان و جوانان وعده داده می‌شود را معرفی کنند.  
 
قشقاوی افزود: این امر باید با کار رسانه‌ای و اطلاع رسانی خانواده‌ها میسر گردد تا آن‌ها جوانان خود را از عزیمت به این کشورها به شکلی که اکنون مرسوم شده برحذر دارند.

شایان ذکر است؛ سخنگوی وزارت امور خارجه پیشتر در این خصوص به هموطنان هشدار داده و تاکید کرده بود پیش از عزیمت به هر کشور نسبت به قوانین آن کشور مطلع شوند و با وزارت امور خارجه در ارتباط باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار