ثبت شرکت » ثبت علامت تجاری » نام تجاری یا برند خوب چه ویژگی هایی دارد.

 به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛عموما زمانی که فرد یا افرادی با هم قصد ایجاد و تاسیس یک شرکت را دارند، با هم اندیشی بایستی نامی برای شرکت خود ارائه دهند تا بتوانند تحت آن نام فعالیت کنند. البته نام گذاری شرکت بر اساس نوع شرکت ها، قوانین و مقررات خاصی دارند اما به هر حال ، باید نامی به عنوان نام تجاری برای شرکت در نظر گرفته شود تا بتوان بر اساس نوع شرکت، از آن استفاده کرد.
 
ویژگی برند خوب
 
زمانی که شرکا قصد ارائه نام دارد الزامی است که به نکات زیر توجه کنند:
 
ویژگی های یک برند خوب:
 
برند به طور کلی باید بیان کننده هدف تولید محصول یا خانواده محصولات، منافع آن ها و یا طرز استفاده از محصولات را در خود بگنجاند.
 
به طور کلی برند هایی که ساده تر، با حروف کمتر ارائه می شوند، بیشتر به ذهن می مانند و بهتر موفق می شوند. به عنوان مثال نایک و بیک دو نمونه از این نام های موفق هستند پس باید در هنگام ارائه و انتخاب نام، به کوتاه بودن و خوش تلفظ بودن آن دقت شود.
 
برند باید مبلغ جنس شما باشد و با شنیدن نام آن بتوان آن را تبلیغی تلقی کرد.
 
همچنین برند باید بخشی از یک حالت و طبیعت دائمی باشد. از طرفی جذاب بودن و شفاف و ساده بودن برند نیز اهمیت دارد.برخی برند ها به دلیل معنی یا مواردی از این دست، امکان ثبتشان وجود ندارد بنابراین توجه به پیشینه ی فرهنگی و معنای نام ها دقت کنید.
 
آوای ترکیبی حروف برند باید ارائه دهنده نوایی خاص باشد که گوش نواز باشد تا به ذهن بماند.
برند باید بار افتصادی داشته باشد تا بتوان آن را تکثیر بخشید.
 
هنگامی که نامی انتخاب می کنید نباید از برند های دیگر که عموما موفق هم هستند تقلید کنید چرا که امکان شکایت صاحب برند اصلی نیز وجود دارد.
 
برند باید تک آوا باشد و نتوان آن را به شکل های مختلف تلفظ کرد.
 
معنی و نحوه ی بیان برند نباید در خود به صورت توهین به شخص و گروه و اقوامی خاص اثری داشته باشد.
 
هر چه برند تصور لذت بخشی در ذهن مردم برجای گذارد موفق تر است

برچسب ها: برند ، شرکت ، تجارت ، ترکیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار