درحالی که تصور می شد تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام حتی در صورت صعود به فینال، با توجه به امتیازات بیشتر مهرام به راحتی قهرمانی را از دست بدهد، معادلات روی کاغذ بار دیگر با برد تیم ماهشهری به هم ریخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم بسکتبال مهرام عصر امروز در حالی که خود را برای جشن قهرمانی لیگ ملی با یک برد در آزادی آماده کرده بود از کوارتر اول بازی مقابل پتروشیمی غافلگیر شد و در نهایت با شکست 61 بر 54 کار سختی برای قهرمانی پیدا کرد.

پتروشیمی کوارترهای اول و چهارم بازی را با نتایج 20 بر 12 و 18 بر 13 برد. کوارتر دوم 13-13 مساوی شد و کوارتر سوم با نتیجه 16 بر 10 به نفع مهرام بود.

فینال بسکتبالی و کم حاشیه

دیدارهای چند فصل اخیر مهرام و پتروشیمی کمتر بدون حاشیه سپری شده اند و امسال بازی این دو تیم با دانشگاه آزاد نیز حواشی خاص خود را دارند، اما برخلاف سری نیمه نهایی پتروشیمی و دانشگاه آزاد، اولین بازی فینالی مهرام و پتروشیمی بدون حاشیه و با کار فنی بسکتبال سپری شد.

مهرام در روزی که تنها 8 بازیکن را در طول 40 دقیقه مورد استفاده قرار داد با ترکیب اصلانی، داورپناه، زنگنه، ساهاکیان و نبی پور وارد میدان شد.

پتروشیمی هم که در مقابل از 11 بازیکن خود استفاده کرد، با ترکیب اولیه یخچالی، آفاق، نیکخواه بهرامی، سهراب نژاد و میرزایی به زمین آمد.

36 دقیقه برتری با تیم ماهشهری


ترکیب 5 نفره پتروشیمی شروع خوبی در بازی داشت و بعد از برتری 5 بر 2 مهرام در دقایق اول با قدرت میثم میرزایی در زیر حلقه و همکاری خوب صمد و آفاق به سرعت برتری کوارتر اول به پتروشیمی رسید. تیم ماهشهری درست مانند بازی با دانشگاه آزاد در ادامه بازی از همین برتری کوارتر اول استفاده کرد و در تمام 40 دقیقه تنها حدود 3 دقیقه برتری با مهرام بود.

دفاع خوب پتروشیمی نکته مهم دیگر بازی این تیم بود که در دیدار مقابل مهرام بیشتر از هر بازی دیگری به چشم می آمد. 

مهران حاتمی سرمربی پتروشیمی هم بعد از مسابقه با اشاره به عملکرد دفاعی تیم خود، یکی از دلایل دفاع بهتر تیم را کمک بوبان میتف دستیار جدید خود عنوان کرد.

مهرام با این شرایط در کوارتر دوم، چهار دقیقه موفق به امتیازآوری نشد و همین موضوع بزرگترین برتری پتروشیمی در بازی را با 14 امتیاز برای این تیم ایجاد کرد.

کادرفنی مهرام در این کوارتر از شرایط بازگشت به دفاع تیم خود شکایت داشت.

فاصله 3 امتیازی مهرام با قهرمانی


فرید اصلانی که در مجموع 40 دقیقه بازی، 10 امتیاز به دست آورد، مهمترین کار خود را با 5 امتیاز در شروع نیمه دوم انجام داد که اختلاف را به 3 امتیاز کاهش داد. مهرام تا پایان کوارتر سوم به 2 امتیازی پتروشیمی هم رسید.

حرکت پتروشیمی برخلاف معادلات لیگ ملی

اما کار اصلی صمد نیکخواه هم در کوارتر چهارم برای پتروشیمی آغاز شد.

صمد در شروع کوارتر پایانی 8 امتیاز پیاپی برای پتروشیمی به دست آورد و به تنهایی اختلاف را به نفع این تیم حفظ کرد. در دقایق آخر هم که بار دیگر خطاها روی وی متمرکز شده بود، 3 امتیاز از روی پنالتی به دست آورد تا 11 امتیاز در 10 دقیقه آخر از صمد ثبت شود.


در این میان مهرام که در 4 دقیقه پایانی، 12 امتیاز از پتروشیمی عقب بود در  یک دقیقه، 9 امتیاز پیاپی با گل های مشایخی، اسماعیلی و اصلانی به دست آورد و نتیجه را به 57 بر 54 رساند.

حرکت پتروشیمی برخلاف معادلات لیگ ملی

در شرایطی که با دور امتیازی مهرامی ها به نظر می رسید این تیم شانس تمام کردن کار را در تهران داشته باشد، در 3 دقیقه بعدی هیچ امتیازی از بازیکنان مهرام به ثمر نرسید و بازی با نتیجه 61 بر 54 به نفع پتروشیمی تمام شد.

آمار و ارقام

صمد نیکخواه و میثم میرزایی به طور مشترک موثرترین بازیکنان پتروشیمی در این بازی بودند. میرزایی با 13 امتیاز، 9 ریباند و 2 بلاک شات نزدیک به دبل دبل بود. صمد هم با 20 امتیاز و 5 پاس گل بهترین امتیازآور زمین لقب گرفت.

حرکت پتروشیمی برخلاف معادلات لیگ ملی

حامد آفاق هم آمار دبل دبل جالبی با 12 امتیاز و 10 توپربایی داشت.

بهنام یخچالی یکی دیگر از بازیکنان ابتدایی پتروشیمی با 9 امتیاز، 7 ریباند و 3 پاس گل تاثیرگذاری بالایی با رقم 19 داشت.

آرمان زنگنه با 16 امتیاز و 9 ریباند بهترین بازیکن مهرام در بازی بود و فرید اصلانی دومین بازیکن دو رقمی این تیم با 10 امتیاز و 5 پاس گل بود.

پتروشیمی در این بازی 19 امتیاز از روی ضدحملات به دست آورد. آمار مهرامی در مقابل 2 امتیاز بود.

تعداد ترن اور (توپ های از دست رفته) مهرام 21 در مقابل 18 ترن اور پتروشیمی بود.

ریباندهای پتروشیمی هم بیشتر از مهرام با 40 در مقابل 31 ریباند بود.

حواشی فینال

تماشاگران زیادی برای تشویق تیم مهرام به سالن آمده بودند و تماشاگران ماهشهری که بعد از بازی با دانشگاه آزاد به شهر خود برگشته بودند بار دیگر برای این بازی به تهران آمدند.

صمد نیکخواه قبل از بازی با مصطفی هاشمی سرمربی مهرام روبوسی کرد و برخلاف بازی با دانشگاه آزاد حاشیه ای مقابل مهرام نداشت.

بازی خوب میثم میرزایی باعث شده بود که تماشاگران ماهشهری در دقایق ابتدایی کوارتر دوم تنها این بازیکن را تشویق کنند.

میرزایی بعد از بازی اعتقاد داشت که تیم پتروشیمی با برد در این بازی 70 درصد مسیر قهرمانی را رفته است.

پنالتی های عجیب اسماعیلی

در حالی که پنالتی های بد مهدی اسماعیلی سوژه خبرنگاران حاضر در سالن شده بود، در یک صحنه بعد از اعلام خطا روی اسماعیلی، آرمان زنگنه برای زدن پنالتی پشت خط رفت که اعتراض نیمکت پتروشیمی را دربرداشت.

اسماعیلی از 7 پرتاب پنالتی خود تنها یک مورد را گل کرد.

داوران در نیمه دوم تا حدودی سوت های خود را مدیریت می کردند و تا پایان بازی هیچ بازیکنی از دو تیم 5 خطایی نشد.

ماهشهری ها بعد از برد مانند پیروزی های قبلی در تهران رو به جایگاه تماشاگران خود شادی می کردند.

بازی صمد هم مورد توجه هواداران ماهشهری قرار گرفته و در پایان بازی با شعار "صمد، صمد زلزله"، وی را تشویق می کردند.

مصطفی هاشمی بعد از بازی سرمربی مهرام آنالیز اشتباه خود را باعث باخت تیمش دانست.

برد چهار امتیازی دانشگاه آزاد

تیم دانشگاه آزاد که تا 40 ثانیه آخر بازی با هفت الماس تنها 2 امتیاز از این تیم برتر بود در دیدار رده بندی سومی موفق به برد 68 بر 64 شد.

دانشگاه آزاد به یک برد دیگر برای سوم شدن در لیگ ملی نیاز دارد هر چند بازی بعدی دو تیم به میزبانی هفت الماس در قزوین برگزار می شود.

روزبه ارغوان با 19 امتیاز و 11 ریباند بهترین بازیکن این دیدار بود. تاثیرگذاری ارغوان هم در این بازی 26 بود.

حامد حسین زاده 16 امتیاز و 4 ریباند و جواد داوری 10 امتیاز، 6 پاس گل و 4 توپربایی برای دانشگاه داشتند.

رضا رنجبر با 11 امتیاز و 10 ریباند در کنار محمد شاهسوند با 15 امتیاز و 4 ریباند بهترین بازیکنان آماری هفت الماس بودند.
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: مهرام ، پتروشیمی ، آزادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار