روزجهانی حجاب در ۱ فوریه در حالی برگزار شد که در جهان موج اسلام هراسی برپا شده است و هر روز شاهد خشونت علیه مسلمانان هستیم .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، زنان مسلمان و غیر مسلمان که حامی حقوق بشر و آزادی های اساسی و انسانی هستند در این مراسم شرکت کردند و آن را گرامی داشتن در کشورهایی چون هند، فلیپپین، نیجریه و المان و انگلیس این روز برگزار شد و زنان مسلمان بر این حق و ارزش هایی که برای زن به دنبال دارد تاکید کردند.

درشهر لوتار پرادش هند نیز زنان مسلمان این روز را جشن گرفته و از حجاب به عنوان یک ارزش و نماد زن مسلمان یاد کردند.

زنان مسلمان آلمان نیز در این روز به یاد مروه شربینی که به دلیل حجاب به شهادت رسید گردهم آمدند و این روز را گرامی داشتند در این مراسم سامی دبی مسئول ائتلاف ضد اسلام هراسی  گفت: در غرب روز به روز فشار بر علیه مسلمانان بیشتر می شود و همه زنان به دلیل حجاب تحت فشار هستند و نمونه بارز آن شهادت مروه شربینی است. ما هشدار داده بودیم که با این روند اسلام هراسی در غرب شاهد قتل زن مسلمان به دلیل حجاب خواهیم بود.

دکتر آمنه نوسر استاد فلسفه دانشگاه الازهر نیز در این باره گفت حجاب تنها در اسلام نیست و زنان مومن مسیحی در کلیسا حجاب دارند و این به دلیل حفظ ارزش زنان است و نه  ایجاد محدودیت.

در دانشگاه میشیگان مرکزی نیز دانشجویان به دلیل همبستگی با دانشجویان مسلمان روسری سر کردند و این عمل را بر رفع استرس دختران مسلمان به خاطر داشتن حجاب دانستند و حجاب را حق و اختیاری برای زنان مسلمان قلمداد کردند که نباید از آنها سلب شود.

/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.