مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور با تاکید بر لزوم نگاه ویژه به ارتقای کیفیت اشتغال و سطح درآمدی زنان آسیب دیده و یا در معرض آسیب گفت: ارتقای کیفیت اشتغال و سطح درآمدی راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی زنان است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،فهیمه فرهمندپور در مراسم افتتاح نمایشگاه دهه کسب و کار که در فرهنگسرای ولاء شهرری برگزار می‌شود، گفت: بحث ارتقای کیفیت زندگی زنان برای مجموعه وزارت کشور به عنوان یک اصل اساسی مدنظر است و نگاه ویژه‌ای در وزارت کشور به این موضوع به ویژه در مورد زنان آسیب دیده و یا در معرض آسیب وجود دارد.

وی تاکید کرد: قطعا بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و یکی از راه‌های مقابله و پیشگیری با این امر، ارتقای کیفیت اشتغال و سطح درآمدی زنان است. می‌دانیم که آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر در مردان منجر به شکل گیری بزه‌های خاص می‌شود و در مورد زنان نیز نوع دیگری از آسیب‌ها و بزه‌ها را به وجود می‌آورد در نتیجه این یکی از دغدغه‌های اساسی مسئولین در دولت است که باید برای پیشگیری از آن نگاه ویژه‌ای به ارتقای سطح درآمدی زنان داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم همراهی بیشتر دستگاه‌های ذیربط در بحث اشتغال و ارتقای سطح کیفی زندگی زنان گفت: در وزارت کشور سعی کرده‌ایم همراهی بیشتری در حل این مشکل داشته باشیم و قطعا بالا بردن مشارکت میان دستگاه‌های تابعه وزارت کشور از جمله فرمانداری‌ها و استانداری‌ها برای اعمال سیاست‌های دولت یکی از وظایف وزارت کشور است بر همین اساس از طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار حمایت ویژه‌ای می‌کنیم.

وی ادامه داد: فعالیت‌هایی که موجب هم افزایی دستگاه‌های تابعه وزارت کشور می‌شود، به عنوان یک ماموریت ویژه برای این وزارتخانه محسوب می‌شود و ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار یکی از ماموریت‌های وزارت کشور محسوب می‌شود.

فرهمندپور با اشاره به اجرای این طرح در سطح شهرستان ری به صورت پایلوت گفت: پیش بینی شده با اجرای پایلوت طرح و شناسایی موانع و مشکلات گام جدی برای اجرای گسترده آن برداشته شود و وزارت کشور نیز آمادگی انتقال این تجربه‌ها را به سایر استانداری‌ها و دیگر شهرها دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای، کمیته امداد، بهزیستی، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های ذیربط نمایشگاه‌های منطقه‌ای برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و کارآفرین برگزار شود.

 نمایشگاه دهه کسب و کار با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و ترویج فرهنگ کار و اصلاح الگوی مصرف با رویکرد تدبیر، کار و امید از 2 الی 11 بهمن ماه سال جاری در فرهنگسرای ولاء واقع در شهرری از ساعت 10 الی 18 پذیرای عموم بازدید کنندگان است.

/ انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.