بهرام رادان با اشاره به اینکه دفاع مقدس ژانری ندارد که بخواهیم در موردش صحبت کنیم، اظهار داشت: فیلم «حکایت عاشقی» برای جذب مخاطب نیاز شدیدی به تدوین مجدد دارد.

بهرام رادان بازیگر سینما و تلویزیون که با دو فیلم حکایت عاشقی و عصر یخبندان در سی و سومین دوره جشنواره فجر حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص نحوه ی انتخاب آثارش گفت: هر ساله فیلم نامه های زیادی به من پیشنهاد می شود که من تنها تعداد اندکی از آنها را برای بازی انتخاب می کنم. متفاوت و جذاب بودن یک نقش برایم به حدی مهم است که در صورت عدم وجود این موضوع تن به بازی آن نقش نمی‌دهم.
 
وی در ادامه افزود: نمی توانم به طور مطلق بگویم که نقش هایم شبیه هم نیست. بالاخره من یک انسان با ویژگی ها و روحیات منحصر به فرد خودم هستم که نمی توانم اخلاق های درونی ام را بیرون نریزم و در ایفای هر نقشی بخشی از این روحیات دخیل است.

این بازیگر عنوان کرد: بهرام رادان فردی است با یک‌سری رفتار، اخلاق و عادت که برای ایفای نقش هایش نمی تواند ذات درونی و رفتارها و عکس‌العمل‌های غریضی اش را تغییر دهد. ظاهر را می توان جراحی کرد اما روحیات را نه؛ پس من نمی توانم به طور قطعی بگویم مثلا نقشم در تراژدی کاملا متفاوت با بی پولی بوده و بدون شک نقاط اشتراکی داشته است، زیرا بازیگر یک نفر است و نقش ها از درون آن نشأت می‌گیرد.
 
بازیگر فیلم سنتوری عنوان کرد: بعضی از افراد به من گفتند نحوه ی بازی تو در تراژدی و بی‌پولی شبیه هم بوده است. به نظر من تا قبل از اتمام عمر بازیگری یک فرد نمی توان در این گونه موارد و نقش هایش نظر داد و پس از آن باید نشست و در مورد نقش آفرینی هایش صحبت کرد.
 
وی ادامه داد: بعضی از دوستان انتقادهای عجیبی به من می‌کنند؛ باید به همه بگویم که چاقوی هیچ کسی برای من به اندازه ی خودم برنده نیست و شدیدترین انتقادها را من به بهرام رادان می کنم. هنگام دیدن فیلم‌هایم نکاتی به ذهنم می رسد که حتی منتقدان نمی‌توانند آنها را حس کنند و اولین منتقد خودم هستم.
 
این بازیگر خاطر نشان کرد: بازیگر باید برای هر نقش طراحی خاص خودش را داشته باشد. من هنگام دیدن کارهایم تمام اشکالات بازی خود را رصد کرده و در پی رفع آن قدم بر می دارم. از تکراری بودن به شدت متنفرم و ترجیح می دهم بی کار باشم تا اینکه کار تکراری انجام دهم. این را هم بگویم که همه‌ی ما می توانیم نظر خود در مورد کارها ابراز کنیم اما نظر همه‌ی ما درست نیست و باید روی آنها فکر شود.
 
رادان در خصوص چگونگی آشنایی اش با احمد رمضان زاده و بازی در حکایت عاشقی گفت: یکی از علاقه مندی هایم بازی در یک فیلم درجه یک دفاع مقدسی است. دفاع مقدس با اینکه ژانر نیست اما جذابیت های خاص خودش را دارد. حکایت عاشقی، داستان عشقی است که در دل فاجعه و در بستر دفاع مقدس به وجود می آید و تمر کز اصلی بر روی موضوع عاشقانه است نه دفاع مقدس.
 
وی در ادامه افزود:عشق بین دختر کرد و علی می توانست در دعوای بین ترک ها و کرد ها یا هر محل دیگری رخ دهد پس نمی توانیم این فیلم را مختص حوزه ی دفاع مقدس بدانیم و به نظر من جنگ تحمیلی و بمباران حلبچه بستری است برای روایت یک حکایت عاشقانه.
 
بازیگر فیلم یکی از ما دو نفر با اشاره به ارزشمند بودن شخصیت علی در فیلم حکایت عاشقی گفت:علی عکاسی است که با شهامت و دلسوزی فجایع حلبچه را ضبط و به جهانیان عرضه می کند.بیشتر اتفاقات فیلم واقعیت داشتند و بر اساس خاطرات «احمد ناطقی» دوست عزیزم بودند. تمام هدفم ایفای درست نقش احمد در قالب علی بود و می‌خواستم رشادت‌های ایرانیان و مردانگی‌شان را نشان دهم. از ناطقی عزیز که کمک زیادی در نحوه ی ایفای این نقش به من کرد تشکر فراوان می‌کنم.
 
بهرام رادان در پاسخ به این سوال که آیا با وجود اختلاف زمانی زیاد بین دوران حاضر و زمان فیلم حکایت عاشقی مخاطب با آن ارتباط برقرارمی کند اظهار داشت: فیلم حکایت عاشقی به شدت نیاز به تدوین مجدد دارد و در این صورت مخاطبان زیادی را به خود جذب خواهد کرد. مشکل اکران امروز رعایت نشدن فضا و حس گذر زمانی بین وقایع بود که باید در تدوین مجدد درست شود و خوشحالم که روایت تصویری فیلم بسیار زیباتر از بخش مکتوبش بود.
 
وی در پایان گفت: هدف من ترکاندن در یک فیلم نیست و امیدوارم که حق مطلب را ادا کرده باشم و مخاطبان از من راضی باشند از تمام افرادی که از ابتدا تا امروز به من کمک کردند تشکر و قدردانی می کنم.
 
گفتنی است؛ بهرام رادان متولد سال 58، فعالیت خود را از سال 78 آغار کرده و تا کنون موفق به گرفتن جوایزی از جمله سیمرغ و جایزه ی جشن حافظ شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.