وزیر امور خارجه عمان در گفتگو با سی‌ان‎ان گفت توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 نزدیک و به نفع همه است.

توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5، به نفع همه است/ ما در این میان جانبداری نمی‌کنیمبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، "یوسف بن علوی" در خصوص مذاکرات ایران گفت من در این خصوص خوشبین هستم که آنها، چه در ماه مارس یا ژوئیه باشد، می‌توانند به توافق برسند. این توافق به نفع همه است. ما باید بدانیم اگر آنها به توافق نرسند، جایگزین آن چه خواهد بود. این تنها توافقی است که می تواند حاصل شود. چنین توافقی مانع تکرار چنین بحرانی در آینده می‌شود. در واقع این توافق فاصله و حائل میان ثبات و بحران است. 

وزیر خارجه عمان در خصوص مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا گفت من این حرف را قبول ندارم. زیرا این موضوعی دو جانبه نیست. این مسئله ای بین المللی است. شاید در این میان آمریکا بیش از بقیه نگران باشد اما بدون حمایت سازمان ملل متحد و همه جهان از این توافق ، چنین توافقی نمی تواند حاصل و عملی شود. 

یوسف بن  علوی گفت به نظر من هیچ کدام از دو طرف اصلا به این فکر نمی‌کنند که مذاکرات شکست بخورد و اگر این اتفاق بیفتد جایگزین آن چه خواهد بود. آنها به طور جدی برای رسیدن به توافق حرکت می کنند. ما در این میان جانبداری نمی‌کنیم. ما فقط تلاش می کنیم زمینه گفتگوها را برای دو طرف فراهم کنیم. 

خبرنگار گفت از نظر شما دکترین عمان چیست؟ یوسف بن علوی گفت کاری که ما می کنیم این است که می خواهیم شاهد باشیم این منطقه و مناطق دیگر جهان در صلح و آرامش باشند. ما بارها درگیر جنگ بوده ایم. در سه یا چهار دهه گذشته ما دائما شاهد جنگ های پیاپی بوده‌ایم. این جنگ ها و مناقشات باید پایان پیدا کند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار