رضازاده با اشاره به اینکه 70 درصد بودجه سازمان در حوزه توانبخشی صرف می شود گفت : طرح مشاوره ژنتیک می تواند تاثیر بسزایی درپیشگیری از معلولیت‌ها داشته باشد.

مجید رضازاده معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت : یکی از مهمترین رسالت های سازمان بهزیستی پیشگیری از معلولیت‌ها است .
 
وی با اشاره به اینکه 70 درصد بودجه سازمان در حوزه توانبخشی صرف می شود ادامه داد: بر اساس ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 180/11/27مجلس شورای اسلامی و 1380/12/8 شورای نگهبان سازمان بهزیستی کشور موظف است پس از بررسی های کارشناسی برای متقاضیان تاسیس مراکز خدمات مشاوره ژنتیک پروانه صادر نماید.

وی به اجرای طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج اشاره کرد و افزود: این طرح در جهت پیشگیری از معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک ، ترویج فرهنگ انجام مشاوره ژنتیک در سطح جامعه ، افزایش دسترسی مناسب عامه مردم به ویژه مناطق محروم و کاهش هزینه های ویزیت مشاوره ژنتیک و خدمات تخصصی آزمایشگاهی مشاوره  ژنتیک برای خانواده ها از طریق تحت پوشش قرار دادن هزینه های فوق توسط سازمانهای بیمه نگر به مرحله اجرا درآمد.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی ، دفاتر ثبت ازدواج ، آزمایشگاه ها ، مراکز مشاوره ژنتیک ،تشکل های مردمی از جمله مشارکت کنندگان در این طرح هستند.

وی خاطر نشان کرد: این طرح در شاهرود( استان سمنان) میبد(استان یزد) بوشهر( استان بوشهر) آبادان (استان خوزستان ) شروع و تاپایان سال پایلوت آن به اتمام خواهد رسید و انشاالله تا سال آینده کشوری می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: هزینه ، سازمان ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار