به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا)، علي جهانديده افزود: رويکرد سازمان بنادر و دريانوردي براي تعرفه هاي بندري در سال 94 رقابتي و منعطف خواهد بود.
وي ياد آور شد: هدف ما افزايش بهره وري در بنادر است و خطوط بيشتري را جذب و با کانوني و قطب شدن بنادر جايگاه ويژه اي را در منطقه کسب کنيم.
جهانديده گفت: سازمان بنادر و دريانوردي را نه بنگاه و متصدي محض بلکه يک سازمان رهبر در حوزه حمل و نقل دريايي مي دانيم.
وي با بيان اينکه سازمان ، راهبري حمل و نقل دريايي را جزء برنامه هاي اصلي خود قرار داده است، تصريح کرد: مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي هم بر رقابتي شدن و منعطف کردن تعرفه ها تاکيد کرده است.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا تعرفه ها در آينده کاهش پيدا مي کند يا خير، اظهار داشت: نمي گويم تعرفه ها را کاهش يا افزايش مي دهيم بلکه تعرفه ها را با نگاه اقتصاد ملي و اقتصاد دريا و بندر رقابتي مي کنيم.
معاون امور بندري و مناطق ويژه سازمان بنادر و دريانوردي در باره اينکه آيا تعرفه هاي ما نسبت به کشورهاي منطقه رقابتي نيست، گفت: هر کشور در زمان هاي خاص شرايط خود را دارد و کشور ما هم در شرايط ويژه ا ي بوده است بنابراين نمي توان يک کشور را با کشور ديگر مقايسه کرد اما قطعا ما تعرفه ها را تعديل مي کنيم.
وي گفت: انتظار من از بخش هاي مختلف و ذينفع اين است که به سازمان بنادر و دريانوردي را کمک کنند تا با رويکرد دريا محور به موضوع نگاه کنيم و با در نظر گرفتن اقتصاد ملي و منافع ملي، مشکلات را به حداقل برسانيم و بهره وري بنادر را ارتقا بخشيم.
جهانديده با بيان اينکه قطعا در سال 94 پيچيدگي هاي تعرفه ها به حداقل خواهد رسيد، گفت: تلاش خواهيم کرد با از بين بردن پيچيدگي ها ، موضوع ها را خيلي شفاف بيان کنيم و صفحات کتابچه تعرفه ها کمتر و بندهاي آن شفاف تر خواهد شد.
انتهای پیام/