بازیگر فیلم «تگرگ و آفتاب» گفت: خوشحالی ویژه‌ی من از این است که چهره‌ی یک فرد مهربان را در میان جمع می‌بینم که همیشه مهربانی و آموزه هایش همراه من بوده است و آن شخص کمال تبریزی است.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ نشست مطبوعاتی فیلم «تگرگ و آفتاب» با حضور رضا کریمی کارگردان، علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری، مهدی جودی تدوین گر، حسین مجد طراح صحنه و لباس و کسری عزیزا، پردیس احمدیه و پیام دهکردی بازیگران این فیلم و با اجرای ذبیح الله رحمانی منتقد سینما در برج میلاد برگزار شد.
 
بنابراین گزارش، رضا کریمی کارگردان این فیلم در ابتدا گفت: این کار از پیش تولید تا ارسال به جشنواره حدود 4 ماه طول کشید. این کار با هزینه‌ی شخصی خودم و حمایت فارابی تولید شد. برای این کار ماه ها تلاش کردیم و تجربه‌ی تازه‌ای بود.
 
کریمی همچنین اظهار داشت: این کار را با نیت، حس و شروع خوب آغاز کردیم و ریتم فیلم ممکن است ارتباط مستقیم با عنوان قصه نداشته باشد اما لحظه ای را تداعی می‌کند که آفتاب همچنان ماندگار است و تگرگ موقتی است و تمام می‌شود.
 
کریمی در خصوص انتخاب عوامل فیلم گفت: از زمانی که قصه را می‌نوشتم، در نظر داشتم برای نقش یحیی از چهره‌ی جدید استفاده کنم و ترجیحم این بود که بازیگر چهره‌ای مطلوب داشته باشد. زمان زیادی را برای انتخاب بازیگر گذراندیم. در ابتدا ترجیح می‌دادیم که بازیگر یحیی بازیگری را بلد باشد ولی چهره‌ی خاصی در ذهنم نبود، اما وقتی با آقای کسری عزیزا آشنا شدم، وی هیچ سابقه بازیگری نداشت اما همان بود که می‌خواستم.
 
این کارگردان در خصوص حرکت دوربین در فیلم عنوان کرد: حرکت و ثابت بودن دوربین بستگی به صحنه‌ی سکانس های خاص فیلم دارد.
 
وی در خصوص طرح اولیه ی فیلم گفت: طرح اولیه‌ای که داشتم خیلی ارتباط به داش آکل نداشت و قصد داشتم از این تشابه جلوگیری کنم. ایده و فکر اولیه این فیلم که با جسارت به آن پا گذاشتم، در ابتدا این شخصیت نبود اما برای شخصیت اول داستان از داش آکل تاثیر گرفتم و در تیتراژ هم این را آوردم.
 
کریمی در پایان گفت: من در خصوص صحنه های رویارویی یحیی و دختر حاج مرتضی تشخیص دادم که این شکل صحنه باشد و اختلاف سلیقه ها در این خصوص طبیعی‌ست. آقای مجد و جودی برای طراحی صحنه و تدوین این کار زحمت زیادی کشیدند.
 
پیام دهکردی بازیگر این فیلم گفت: بسیار خوشحالم و خوشحالی ویژه‌ی من از این است که چهره‌ی یک فرد مهربان را در میان جمع می‌بینم که همیشه مهربانی و آموزه هایش همراه من بوده است و من با این مهربانی بزرگ شده ام و قد کشیده ام و آن شخص کمال تبریزی است. حضار با شنیدن امسال کمال تبریزی، وی را تشویق کردند.
 
دهکردی ادامه داد: وقتی آقای کریمی پیشنهاد نقش را دادند، احساس کردم که با وی حالم خوب است، رضا کریمی هرآنچه را که می‌گوید، هست و تکلف، تملق و پیچیدگی ندارد. من این نقش را دوست داشتم و آن را بازی کردم.
 
علیرضا برازنده مدیر فیلم برداری، بیان کرد: از اینکه در این فیلم و با آقای کریمی کار کردم، از وی تشکر می‌کنم. در طول فیلم برداری تعامل خوبی داشتیم و به 90 درصد چیزی که می‌خواستیم رسیدیم.
 
وی افزود: فیلم برداری آسان و روان مد نظر آقای کریمی بود و من امیدوارم مورد پسند واقع شده باشد. ما سعی داشتیم در طول فیلم نورپردازی احساس نشود و حتی در کوچه ها موکت انداختیم تا نور را کنترل کنیم.
 
کسری عزیزا، بازیگر این فیلم گفت: این فیلم برای من تجربه ی بزرگی بود، از زمان شروع تا به حال. از همان روز آشنایی با آقای کریمی ارتباط خوبی برقرار کردیم و در مقابل استرسی که برای بازیگری داشتم، امیدواری هایی وی مرا آرام می‌کرد.

این بازیگر افزود: وی همیشه به من می‌گفت که تو در فیلم محکم بازی کن و من همیشه مثل شیر پشتت هستم. ارتباط آقای کریمی با من پدرانه است و رفتار بازیگران آنقدر دوستانه بود که من احساس نکردم نابازیگر هستم.
 
پردیس احمدیه، دیگر بازیگر فیلم گفت: من فیلمنامه را نخواندم چون آقای کریمی اینطور می‌خواست که من خودم در موقعیت قرار بگیرم. این نقش متفاوت و از من دور بود و من خیلی آن را دوست داشتم.
 
مجد طراح صحنه و لباس گفت: من از آقای کریمی تشکر می‌کنم که در این کار دست من را برای فعالیت باز گذاشت.
 
جودی، تدوین گر بیان کرد: فیلمنامه را که خواندم، با قصه‌ی ساده ای طرف بودم ولی برای من که تدوین گر هستم، قصه‌ی ساده‌ی بدون موسیقی کار سختی است که امیدوارم به نتیجه رسیده باشد.
 
گفتنی است؛ در این نشست مطبوعاتی کمال تبریزی حضور داشت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.