مهرداد خسروی مجری طرح در گفتگو با
خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: در مواقعی که خودرو واژگون میشود به علت فشارهایی که به اتاق خودرو وارد میشود ممکن است سرنشینان درون آن محبوس شوند.
وی افزود: البته این درحالی است که در بیشتر مواقع بعد از واژگونی خودرو بنزین از لولهها نشت کرده و بعد با اگزوز ارتباط پیدا کرده و موجب آتش سوزی شود.
خسروی، تصریح کرد: برای جلوگیری از پیش آمدن چنین حادثهای سیستمی طراحی شده که وقتی خودرو چپ کرده و یا در مواقعی که باک خودرو در معرض سوختن است سنسور حرارتی به ECU پیام، آتش سوزی را ارسال کرده و آژیر خطر را به صدا در میآورد تا کسانی که در اطراف خودرو هستند متوجه شده تا بتوانند از آن منطقه دور شده و همچنین به آتش نشانی خبر دهند.
انتهای پیام/