هزاران نیروی داوطلب مردمی در پادگانهای اطراف موصل، برای نبرد با داعش آموزش می‌بینند.

آموزش هزاران نیروی داوطلب مردمی در پادگانهای اطراف موصل برای نبرد با داعش
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، هزاران نیروی داوطلب مردمی در پادگانهای اطراف موصل، برای نبرد با داعش آموزش می‌بینند. 

شورای وزیران عراق با طرح تصویب قانون ایجاد نیروی حفاظت ملی به عنوان اقدام نظامی مستقل برای حمایت از استانهای عراق موافقت کرد. 

این در حالی است که صدها داوطلب مردمی تمرینات خود را در تشکلی با نام بسیج مردمی در یکی از پادگانهای نزدیک یکی از راههای ورودی موصل به پایان رساندند. این اقدامات به منظور فراهم آوردن مقدمات برای آزادسازی نینوا است. 

قانون حفاظت ملی، پوششی قانونی برای نبرد نیروهای عشایر و نیروهای داوطلب مردمی با تروریست‌ها خواهد بود و مانع بروز درگیری‌های حاشیه‌ای پس از آزادی اراضی عراق از دست داعش خواهد شد.

 نیروهای کنونی که تمرینات خود را تکمیل کرده‌اند، متشکل از پانصد نیرو است. این تعداد نیرو از میان دهها هزار نیروی داوطلب مردمی‌اند که به منظور نبرد با عناصر داعش در چند پادگان نزدیک موصل جذب شده اند و در حال آموزش دیدن هستند. 

شماری از نیروهای پیشین ارتش عراق در حال آموزش دادن به داوطلبان مردمی اند. آنان در این پادگانها جنگ خیابانی و راههای حفظ موقعیتهای آزاد شده را آموزش می بینند.  

محمود السورجی سخنگوی رسمی بسیج مردمی عراق گفت نیروهایی که هم اکنون در پادگانهای نزدیک موصل آموزش می بینند، با تلاش استانداری نینوا جذب شده اند و در همین حال نخست وزیر عراق نیز از این نیروها حمایت کرده است. محی الدین المزوری رئیس کمیته هماهنگی بسیج مردمی عراق هم گفت این نیروها فرزندان عراق هستند و به طور مشخص فرزندان نینوا هستند که نماینده تمدن و فرهنگ و مردم این شهر هستند، چه عرب چه کرد و چه ترکمان و چه شیعه و چه سنی و به دور از گرایشهای سیاسی برای آزاد سازی سرزمین خود تلاش می‌کنند.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار