کمیسر ارشد جدید حقوق بشر سازمان ملل قصد دارد این هفته با مقامات آمریکا دیدار کند تا این دیدار اولین بازدید رسمی یک کمیسر ارشد از آمریکا از سال 2007 باشد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "پرس تی‌وی"، کمیسر ارشد جدید حقوق بشر سازمان ملل قصد دارد این هفته با مقامات آمریکا دیدار کند تا این دیدار اولین بازدید رسمی یک کمیسر ارشد از آمریکا از سال 2007 باشد.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد "زید رعد الحسین" با "سوزان رایس" مشاور امنیت ملی آمریکا، مقامات ارشد دولت اوباما و اعضای کنگره‌ی آمریکا دیدار خواهد کرد.

وی در مورد مسائل مربوط به حقوق بشر واشنگتن هم داخل و هم خارج کشور گفتگو خواهد کرد.

پیش‌تر و در دسامبر 2014، کمیسر ارشد حقوق بشر از یکی از گزارشات مجلس سنای آمریکا در مورد بکارگیری شکنجه توسط سازمان "سیا" به بهانه‌ی مبارزه با تروریسم به شدت انتقاد کرد.

او زمانی این مسئله را مطرح کرد که تحت قوانین بین‌المللی بسیار واضح بود که آمریکا می‌بایست جوابگوی تخلفات حقوق بشریِ ذکر شده در گزارش می‌شد.

وی هم‌چنین در مورد تعداد نامتناسب آفریقایی-آمریکایی‌های جوانی که به دلیل خشونت پلیس آمریکا مرده‌اند و نرخ بالای سیاه‌پوستان زندانی و در انتظار اعدام اظهار نگرانی کرد.

"ناوی پیلای" که سابقا این پست را بر عهده داشت علی‌رقم تلاش‌هایش از انجام چنین دیداری منع شد.

نوامبر گذشته، گزارش کمیته‌ی سازمان ملل علیه مسئله‌ی شکنجه با عنوان کردن مواردی همچون تیراندازی‌های پلیس به جوانان سیاه‌پوست غیرمسلح، بازجویی‌های نظامی،‌ زندان‌های با امنیت بالا و استفاده‌ی گسترده از سلول‌های انفرادی نتیجه گرفت آمریکا در پیروی از معاهدات بین‌المللی ضد شکنجه شکست خورده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار