سومین سمینار نقش علوم پایه پزشکی در ارتقای سلامت ۲۹ بهمن ماه در تالار ابن سینا دانشکده پزشکی برگزارمی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دکتر حکیمه زالی دبیر سمینار نقش علوم پایه در ارتقای سلامت گفت: در عصر ما، علم پزشکی به نظر می‌رسد که در دوره گذر از شیوه‌های کهن به نوین در پیش بینی، تشخیص و درمان بیماری‌ها قرار دارد. همچنین در سه دهه اخیر پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در علوم پایه پزشکی صورت گرفته که منجر به آشکارسازی عوامل مربوط به ایجاد 
بیماری‌ها، مکانیسم‌های دخیل در بروز بیماری‌ها و راهکارهای درمانی نوین شده است و به طور چشمگیری افق علمی شناخت دقیق‌تر بیماری‌ها و تعیین درمان مناسب‌تر بر اساس ویژگیهای بیمار را گسترده‌تر کرده است. 

وی ادامه داد: اکنون زمان آن رسیده است که فناوری‌های نوین علوم پایه، راه خود را در فعالیت‌های بالینی باز کند و فاصله بین این علوم، دانشمندان و محققان با طراحی و برنامه‌ ریزی مناسب و انجام فعالیتهای بین رشته‌ای و کاربردی از بین برود. 

دبیر سمینار مذکور با اشاره به اهداف برگزاری سومین سمینار ملی نقش علوم پایه در ارتقای سلامت اظهارداشت: اهداف این همایش نیز مبتنی بر به کارگیری حوضه‌های اصلی علوم پایه در بالین است که به بررسی نقش علوم پایه در تولید علم، پیشگیری، تشخیص، درمان و توانبخشی می‌پردازد. 

به گفته وی در سمینار مذکور اساتید از تمامی حوزه‌های علمی نوین علوم پایه به ارایه سخنرانی خواهند پرداخت تا هر چه بیشتر از فاصله بین علوم پایه و بالین بکاهد و شرکت کنندگان شاهد جوانب عملی و تاثیر تحقیقات علوم پایه در ارتقای سلامت باشند. 

وی افزود: همچنین این سمینار می‌تواند شرایط مناسبی برای سیاست‌ گذاران، دانشمندان و دانشگاهیان ایران اسلامی فراهم کند تا با بررسی و ارائه راهکاری مناسب در زمینه‌‌های برنامه ‌ریزی آموزشی، پژوهشی و مدیریتی، شرایط لازم در خصوص استفاده از علوم پایه به منظور ارتقای سلامت جامعه مهیا شود. 

دکتر زالی در انتهای سخنان خود با اشاره به اینکه آخرین مهلت ثبت نام و ارسال مقاله به دبیرخانه سمینار ۲۰ بهمن ماه ۹۳ است، خاطرنشان کرد: این سمینار با محوریت نقش علوم پایه در تولید علم، نقش علوم پایه در تشخیص، نقش علوم پایه در پیشگیری، نقش علوم پایه در درمان و نقش علوم پایه در توانبخشیبه ریاست دکتر معصومه جرجانی رئیس دانشکده پزشکی ۲۹ بهمن ماه در 
تالار ابن سینا برگزار می‌شود.



انتهای پیام/
برچسب ها: سمینار ، علوم پایه ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار