افتتاح مدرن ترین کارخانه فرآوری سنگ دنیا در نطنز و کلنگ زنی سیستم تصفیه خانه فاضلاب شهر زواره از جمله اقدامات وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در جریان سفر هیئت دولت به اصفهان بود.

به  گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی ربیعی وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی روی گذشته پنجشنبه در جریان سیزدهمین سفراز افتتاح مدرن‌ترین کارخانه فرآوری سنگ دنیا در نطنز تا کلنگ زنی تصفیه خانه فاضلاب شهرستان زواره استانی هیئت دولت به اصفهان، به این شهر سفر کرد و چندین پروژه‌ عمرانی، فرهنگی و ورزشی را کلنگ زنی و افتتاح کرد.

وی در اولین اقدام خود با مردم نمایندگان و فرماندار شهرستان نطنز دیدار کرد و جویای مشکلات آنان شد.

ربیعی در ادامه سفر خود در شهرستان نطنز مدرن‌ترین کارخانه فرآوری سنگ دنیا را افتتاح کرد.

کلنگ ساخت کارخانه فرآوری سنگ آروین از سال 1387 در زمینی به مساحت 1000 متر مربع و با سرمایه گذاری 25میلیارد تومان به زمین زده شده بود.

این کارخانه 50پرسنل دارد و با در اختیار داشتن ده هزار متر مربع فضای سبز از انرژی خورشیدی در فعالیت‌های خود استفاده  می‌کند.

ربیعی در مراسم افتتاح این کارخانه  گفت: در سیاست‌های دولت تدبیر و امید کارآفرینی یک مفهوم مقدس است.

وی با اشاره به اینکه سعادت جامعه ایران در تولید و رشد بیشتر است افزود: ما برای ایجاد کار به سرمایه اجتماعی و روح تعاونی نیاز داریم.

وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگر و کارفرما دو نیروی متضاد نیستند و ما متاسفانه امروزه کارآفرینی‌های خاندانی را از دست داده‌ایم اما خوشبختانه در این کارخانه این سنت همچنان حفظ شده است.

ربیعی در ادامه سفر خود از کارخانه مهتاب بافت که تولید کننده بزرگترین تجهیزات ارتش است بازدید کرد و با کارکنان آن سخن گفت.

این کارخانه شهریور سال 91 به بهره برداری رسید و هم اکنون 120 نفر که بیشتر آنان را بانوان تشکیل می‌دهند در آن مشغول به کار هستند.

وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی بعد از بازدید از کارخانه مهتاب بافت، ساختمان جدید شهرداری خالد آباد را افتتاح کرد و پس از آن مجموعه فرهنگی ورزشی و تفریحی کارگری شهید روح الله خالدی که شامل زمین چمن مصنوعی و استخر سرپوشیده است را افتتاح کرد.

افتتاحیه ورودی شمالی شهر اردستان اقدام بعدی وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی بود.

این میدان چهار هکتار وسعت دارد و عملیات جدول گذاری، آسفالت معابر، محوطه سازی، احداث دو برج نور با 24 پروژکتور و تاسیسات برقی و آبرسانی آن انجام شده است.

ربیعی در ادامه به دانشگاه پیام نور مرکزی شهرستان اردستان رفت و در جمع شورای عالی این شهر به سخنرانی پرداخت.

وی در این سخنرانی گفت: مسئله آب استان شما در هیئت وزیران مرتبا مطرح شده است.

وی با اشاره به بحران آب در کشور افزود: باید تدبیری اتخاذ کنیم تا از برداشت‌های بی رویه و غیر مجاز جلوگیری شود چرا که آب از جمله مواردی است که امروزه به مدیریت اساسی نیاز دارد.

وی در پاسخ به سوال یکی از ساکنان اردستان مبنی بر اینکه بیمه هشت هزار جمعیت روستایی اردستان به کجا رسیده است اظهار کرد: ما باید  موانع توسعه روستایی از بین ببریم و کاری کنیم که همه ایرانیان تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه شخصا از رئیس صندوق بیمه عشایر می‌خواهم تا برای پیگیری بیمه شما به این شهر بیاید افزود: همچنین از روستاییان می‌خواهم که در بیمه عضو شوند.

وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در ادامه سفر خود به شهرستان زواره رفت و کلنگ آغاز عملیات اجرایی شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب شهر زواره را به زمین زد.

این طرح با اعتبار 250 میلیارد ریال توسط سرمایه گذار بخش خصوصی اجرا و هشت هزار و 400 نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

توسعه شبکه آبرسانی و توزیع آب به میزان 115 کیلومتر، اصلاح شبکه آبرسانی و توزیع آب به میزان 100کیلومتر و احداث شبکه جمع آوری فاضلاب به میزان 42کیلومتر از جمله ویژگی‌های این این سیستم تصفیه است.

ربیعی همچنین ورزشگاه کارگران را که وسعت آن 15 هزار مترمربع است وساخت آن در سال 90 با سرمایه ای بیش از  10میلیارد و 850 میلیون ریال که 9 میلیارد ریال آن از اعتبارات ملی و بقیه از محل اعتبارات استانی است را افتتاح کرد.

وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در پایان به گلزار شهدای زواره رفت و با دلجویی از خانواده شهدا و اهدای گل، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، سنگ ، فاضلاب ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار