براساس شواهد موجود متاسفانه اغلب مبتلایان به خشکی پوست، هیچ اقدامی جهت درمان عارضه خود نمی‌کنند که این موضوع می‌تواند عارضه را تشدید کرده و حتی موجب آسیب‌های شدید پوستی شود.

حمیدرضا خیاطی، متخصص پوست‌ومو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: در فصل سرما پوست انسان بیشتر در معرض عوامل محیطی آسیب رسان قرار می‌گیرد و غفلت از پیشگیری از عوامل آسیب رسان، منجر به بروز عارضه‌هایی در پوست می‌شود.

وی گفت: خشکی پوست مشکلی است که اگرچه در اغلب موارد خطری به همراه ندارد، اما می‌تواند اثرات نامطلوب و شدیدی را موجب شود.

خیاطی، تاکید کرد: براساس شواهد موجود متاسفانه اغلب مبتلایان به خشکی پوست، هیچ اقدامی جهت درمان عارضه خود نمی‌کنند که این موضوع می‌تواند عارضه را تشدید کرده و حتی موجب آسیب‌های شدید پوستی شود.

وی یادآور شد: به عنوان مثال اگر خشکی پوست به موقع درمان نشده و به آن توجه نشود ممکن است به یک بیماری مزمن تبدیل شده که در آن ساختار بافت پوست دچار آسیب شود.

خیاطی، خاطر نشان کرد:‌بسیاری از افراد از خرید کرم‌های مرطوب کننده و ضد خشکی پوست و حتی استفاده از این کرم‌ها اکراه دارند و اینطور تصور می‌کنند که خشکی پوست ایجاد شده با گذشت زمان بهبود می‌یابد که البته در بسیاری از موارد این تصور موجب تشدید عارضه می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار