رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در پی انتشار خبر استعفایش، گفت: بنده در حال حاضر در نهاد ریاست جمهوری انجام وظیفه کرده و امام جماعت مسجد سلمان فارسی هستم و هیچ مطلب جدیدی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز در تاریخ دوم شهریور سال گذشته با حکم مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری به عنوان «رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری» و امام جماعت مسجد سلمان فارسی منصوب شد.

حجت‌الاسلام اکرمی: بنده در نهاد ریاست جمهوری انجام وظیفه می‌کنم/ پست و مقام برایم مهم نیست

بر پایه  این حکم رسانه‌های مختلف و از جمله رسانه‌های خود دولت طی یکسال و نیم گذشته ده‌ها خبر و مصاحبه با اکرمی و با سمت رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری انجام داده‌اند که بر روی خروجی آنها قابل دسترسی است و هیچگاه مسئولان دولتی درصدد تکذیب آن بر نیامده‌اند اما روز گذشته فاکسی از طرف دفتر سخنگوی دولت برای رسانه‌ها ارسال شد که از آنها خواسته شده بود نباید برای اکرمی عنوان «مقام دولتی» به کار برده شود.

در متن حکمی که آقای بانک برای اکرمی صادر کرده، آمده است: «امید است با اتکال به الطاف خداوند متعال، ضمن بهره‌گیری از توانایی‌های همکاران محترم و همراهی همه مدیران صدیق و توانمند و با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در انجام مسئولیت محوله موفق باشید."

حجت‌الاسلام اکرمی در این راستا، تصریح کرد: امروز در شرایط خاصی هستیم و باید این مقطع تاریخ پس از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری را به لحاظ شرایط خاصی برای کشور ایجاد کرده ، مغتنم بشماریم. چرا که همه ما اعضای خانواده واحد نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم و امام خمینی(ره) در بدو ورود خود به ایران در سال 57 گفت که من برای خدمت به این مردم آمده‌ام و از خداوند می‌خواهم که توفیق خدمت به مردم را به همه ما عنایت کند.

این درحالی است که در اطلاعیه دفتر سخنگوی دولت آمده است:«نظر به اینکه در روزهای اخیر برخی از رسانه‌ها از عناوینی همچون مشاور رئیس‌جمهور، رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری، مقام دولتی برای حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی استفاده نموده‌اند، لازم به اطلاع رسانی است که جناب آقای اکرمی رئیس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد سلمان فارسی است و هرچند که این مسجد در محوطه نهاد ریاست جمهوری واقع است، لیکن عناوین استفاده شده در مورد ایشان نادرست است، بنابراین نظرات ارائه شده توسط اکرمی شخصی بوده و منعکس کننده دیدگاه نهاد ریاست جمهوری و هیچ یک از ارگان‌های دولتی نیست.

حجت‌الاسلام اکرمی: بنده در نهاد ریاست جمهوری انجام وظیفه می‌کنم/ پست و مقام برایم مهم نیست

این درحالی است که هنوز حکم اکرمی پابرجاست و استعفا و برکناری نیز در کار نیست ، در پی قرار گرفتن این خبر در خروجی رسانه‌ها خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران در پی پیگیری صحت و  سقم این خبر با گفتگویی با حجت‌الاسلام والمسلمین اکرمی انجام داد.

اکرمی در پاسخ به این سوال که حکم شما همچنان پابرجاست و آیا شما از این پست استعفا دادید، گفت: بنده در حال حاضر در نهاد ریاست جمهوری انجام وظیفه کرده و امام جماعت مسجد سلمان فارسی هستم و هیچ مطلب جدیدی وجود ندارد.

وی افزود: بنده یک طلبه هستم و فعالیت یک طلبه خواندن، نوشتن و گفتن در مسائل دینی، اسلامی و اخلاقی  است و برای بنده پست ومقام مهم نیست.

 
انتهای پیام/

برچسب ها: نهادریاست ، جمهوری ، طلبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار