رییس شورای فرهنگی ریاست جمهوری با برشمردن فضایل و بیان راه و اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت: امام راحل(ره) رهبری فرهیخته، مردم شناس و آگاه به مسایل روز جهان بود.

امام خمینی (ره) رهبری فرهیخته، مردم شناس و آگاه به مسایل روز جهان بودبه گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی چهارشنبه شب در آیین بزرگداشت بنیانگذار جمهوری اسلامی در مسجد جامع نوشهر اظهار داشت: بیست و شش سال از رحلت امام راحل (ره) آن رهبر فرهیخته می گذرد و هر روز و هر سال باید با شناخت بیشتر شخصیت و رفتار امام، ابعاد شخصیتی و دینی ان امام را برای نسل آینده ساز بیان کنیم.

وی با بیان این که در قرآن مجید 278 تکرار شده که انسان های اندیشمند و بزرگ را یاد کنید، افزود: در جهان امروز گرامیداشت سالروز افراد فرهیخته مرسوم شده که از آن جمله بزرگداشت امام خمینی (ره) است.

وی خاطرنشان کرد: امام، انسان فرهیخته، مصلح و مجاهدی بود که زلزله بر پیکره رژیم طاغوت انداخت و با حمایت مردم آن را فرو ریخت و نظام جمهوری اسلامی را تشکیل داد.

اکرمی تاکید کرد: امام ابتدا خود را ساخت تا شرایط محیط بر وی تاثیری نداشته باشد و به عنوان رهبر، پیشوا و فقیه، انقلاب را رهبری کند.

رییس شورای فرهنگی ریاست جمهوری افزود: امام یک فرد دنیاشناس و آگاه به مسایل روز دنیا بود که به تکلیف عمل کرد تا جایی که به رغم مخالفت همه کارشناسان برای بازگشت به ایران، با توکل بر خدا در بهترین زمان به ایران بازگشت.

اکرمی ادامه داد: امام خمینی(ره) مردی خدایی بود و روحی آرام داشت که توانست تحول بزرگی در ایران و جهان بوجود آورد، این آرامش و اطمینان را حتی در وصیت نامه ایشان به خوبی می توان دید.

رییس شورای فرهنگی ریاست جمهوری در ادامه با اشاره ولایت امام زمان (عج) گفت: تمامی ما اکنون علاوه بر انتظار فرج وظیفه فراهم کردن بستر های لازم را برای ظهور داریم و باید همیشه به یاد امام عصر (عج) باشیم تا بتوانیم با کمک ایشان نابسامانی ها و اختلاف طبقاتی مردم جهان را از بین ببریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار