نقشینه گفت: امروز بارش پراکنده در استان های فارس، بوشهر، یزد، شمال کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی پیش بینی می شود و به سبب نزدیک شدن سامانه بارشی از غرب کشور افزایش ابر در استان های نیمه غربی از بعدازظهر امروز افزایش می یابد و بارش پراکنده در استان های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، لرستان و شمال خوزستان شروع می شود و بتدریج بر میزان بارش در این استان ها افزوده می شود.

امین حسین نقشینه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده گفت: امروز "دوشنبه 20 بهمن ماه 93" بارش پراکنده در استان های فارس، بوشهر، یزد، شمال کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی پیش بینی می شود و به سبب نزدیک شدن سامانه بارشی از غرب کشور افزایش ابر در استان های نیمه غربی از بعدازظهر امروز افزایش می یابد و بارش پراکنده در استان های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، لرستان و شمال خوزستان شروع می شود و بتدریج بر میزان بارش در این استان ها افزوده می شود.

وی افزود: تا فردا بعدازظهر گستره بارش ها غالب نواحی استان های نیمه غربی، استان های واقع در جنوب البرز و سواحل شمالی را در بر می گیرد و با حرکت این سامانه به سمت شرق از فردا بعدازظهر از میزان بارش ها در غرب کشور موقتا کاسته می شود و در نواحی شمال شرق و شرق کشور بارش باران به وقوع می پیوندد و بارش روز چهارشنبه مجددا در نیمه غربی افزوده می شود.

کارشناس هواشناسی گفت: احتمال وقوع رگبار و رعد و برق همراه با تگرگ در برخی مناطق نیمه غربی در صبح فردا و صبح چهارشنبه وشرایط وقوع گرد و خاک در جنوب غرب و غرب کشور طی امروز و فردا و چهارشنبه وجود دارد همچنین نیمه غربی خلیج فارس طی سه روز آینده مواج است.

وی تصریح کرد: امروز بارش باران و برف در آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، بارش باران گاهی با رعدوبرق در کرمانشاه، غرب فارس و بارش باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد شدید در ایلام، خوزستان و بوشهررخ می دهد از این رو برای تردد در جاده های کوهستانی همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و لباس گرم و ... ضروری است. 

نقشینه ادامه داد: طی سه روزه آینده خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج و توفانی خواهد بود و ارتفاع موج امروز به 3 متر و در روز سه شنبه به 4 متر خواهد رسید از این رو توصیه می شود که شناورهای سبک و قایقهای تفریحی از تردد غیرضروری در مناطق یاد شده خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای تهران طی روزهای آینده افزود: آسمان تهران امروز، کمی ابری در اواخروقت بارش پراکنده در ارتفاعات بارش برف و فردا، ابری همراه با بارش باران و وزش باد و روز چهارشنبه، نیمه ابری تا ابری درپاره ای نقاط بارش باران پیش بینی می شود.

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

12

1

فارس

16

4

آذربایجان غربی

13

2

قزوین

14

5

اردبیل

14

2

قم

18

6

اصفهان

17

5

کردستان

16

7

البرز

15

6

کرمان

19

7

ایلام

13

4

کرمانشاه

15

8

بوشهر

25

19

کهکیلویه و بویراحمد

14

5

تهران

16

9

گلستان

19

7

چهارمحال و بختیاری

13

4

گیلان

13

7

خراسان جنوبی

19

8

لرستان

17

7

خراسان رضوی

18

6

مازندران

14

8

خراسان شمالی

15

2

مرکزی

17

8

خوزستان

26

16

هرمزگان

27

18

زنجان

13

6

همدان

16

6

سمنان

17

6

یزد

22

10

سیستان و بلوچستان

22

10




           

انتهای پیام/
برچسب ها: باران ، رگبار ، تهران ، باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار