مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: طی ۱۰ ماهه گذشته تعاونی‌های مرزنشین خراسان جنوبی چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دلار کالا به کشور افغانستان صادر کرده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، محمد سنجری بعدازظهر یکشنبه در کارگروه صادرات خراسان جنوبی با بیان اینکه در ده ماهه ابتدای سال گذشته تعاونی‌های مرزنشین خراسان جنوبی ۲۶۱ دلار کالا به کشور افغانستان صادرات داشته‌اند، افزود: این میزان در ۱۰ ماهه گذشته سال جاری به چهار میلیون و ۵۰۰ دلار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حاضر ۱۲ تعاونی مرزنشین در خراسان جنوبی داریم، گفت: بیشتر صادرات در تعاونی‌های خراسان جنوبی توسط واسطه‌ها انجام می‌شود که این امر به دلیل یک سری مشکلات پیش آمده در کارت‌های مرزنشینان بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون ۴۳ هزار و ۶۰۳ نفر برای صدور کارت الکترونیکی مرزنشینی در خراسان جنوبی مراجعه کرده‌ که تاکنون ۳۰ هزار و ۳۱۸ نفر کارت مرزنشینی خورا دریافت کرده‌اند.

سنجری با بیان اینکه هم اکنون در خراسان جنوبی ۱۵ هزار و ۲۴۸ نفر کارت الکترونیکی مرزنشینی خود را فعال کرده‌‌اند، گفت: این میزان شامل فعال شدن تنها ۱۵ درصد کارت‌های مرزنشینان بوده و این درصورتی است که ۴۶ درصد کارت‌های مرزنشینان کشور فعال شده است.

وی عنوان کرد: تعاونی مرزنشینان بخش درح شهرستان سربیشه برای ارائه خدمات به مرزنشینان در همه حوزه‌ها اعلام آمادگی کرده که امید است اقدام خود را به بهترین وجه انجام دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های خراسان جنوبی چه در بعد منابع و سرمایه‌های خرد و چه در بعد سرمایه انسانی باید بتوانیم این توانمندی را در مسیر رشد و رونق اقتصادی هدایت کنیم.

سنجری در پایان یادآور شد: توسعه و تقویت تعاونی‌ها امر بسیار مهم و ملزمی برای تولید ثروت و اشتغال‌زایی به شمار می‌رود لذا با توجه به این ظرفیت و توانمندی، باید شرایط ما بهتر از این شود.

/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار