احمد نجاتیان، گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مدت 7 سال بدون اجرایی شدن، معطل ماند که در حال حاضر با اراده وزیر محترم بهداشت و درمان وارد فاز اجرایی شدن می‌شود.

احمد نجاتیان، قائم مقام نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت:
با گذشت حدود7 سال از تصویب قانون تعرفه‌ گذاری خدمات پرستاری ولی همچنان شاهد عدم اجرای آن هستیم که اخیرا با دستور وزیر بهداشت اجرایی شدن آن در 2 بخش عملیاتی می‌شود.
در بخش اول، 250 تا 300 خدمت پرستاری تعریف شده که باید وارد کتاب ارزشگذاری خدمات پزشکی شود که با اعلام معاونت پرستاری در وزارت بهداشت و درمان، این کار انجام شده است.

نجاتیان، در ادامه گفت:بخش دوم اجرایی شدن تعرفه‌های پرستاری، تحت پوشش قرار گرفتن خدمات پرستاری توسط سازمانهای بیمه‌گر است که قرار است، بیمه‌ها به عنوان خدمت جدید بیمه‌ای این خدمات را تحت پوشش قرار دهند که مجموعه این کارها تا پایان امسال و یا حداکثر در روز پرستار انجام خواهد شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
پرستار
۰۹:۴۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
بعد از 8 سال ،تمام امید ما به اجرای کامل این قانونه ،چرا طرحی مثل پرداخت مبتنی برعملکرد که از تبصره های اضافه شده این طرحه و یکی دو ماه از تصویبش نگذشته ،از بهمن شروع به اجرا کردن ولی طرحی که 8 سال ازش میگذره رو نه ؟؟؟مگر اجرای قانون الویت ندارد؟؟
پرستاری خواستار اجرای بی کم و کاست این قانون و اجرای عدالت در پرداختها میباشد.و مهمترین خواسته پرستاری کاهش اختلاف پرداختی پزشک و پرستار همانند تمامی کشورهای جهان میباشد.