قرار بود کارت های عابر بانک راه حلی برای حمل و نقل راحتر و امن‌تر وجه نقد باشد اما برای بسیاری از ما همین کارت های عابر بانک دردسری بزرگ شده اند، پیشنهادی که برای رفع این مشکل داده شده استفاده از کارت های الکترونیکی حافظه دار است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ قرار بود کارت های عابر بانک راه حلی برای حمل و نقل راحتر و امن‌تر وجه نقد باشد، در ابتدا هم بود اما برای بسیاری از ما همین کارت های عابر بانک دردسری بزرگ شده اند، هر کدام از ما بیش از 4 کارت عابر را هرروز همراه خودمان داریم.

گاهی اوقات هم برخی از آنها را جا می گذاریم، به یاد آوری رمز عبور آنها هر کدام از آنها هم خود دردسری بزرگتر است،‌ماجرا به همین جا ختم نمی شود چرا که در کیفمان علاوه بر کارت های بانکی کارت ملی،‌ گواهی نامه و کارت سوخت نیز داریم.

پیشنهادی که برای رفع این مشکل داده شده استفاده از کارت های الکترونیکی حافظه دار است، کارت هایی که امکان ذخیره ی اطلاعات چندین کارت اعتباری را دارند، شرکتی آمریکایی طرح این کارت ها را داده است و قرار است تا چند وقت آینده ی شبکه ی کارت های اعتباری این کشور و دستگاه های عابر بانک قابلیت شناسایی کارت های الکترونیکی در آنها فراهم شود.



به نقل از gizmag.com


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.