متقی طلب گفت: مفاهیم پیشرفته علمی و فناوری در کشور و مراکز آموزش عالی مولود انقلاب است.

متقی‌ طلب رییس پارک علم و فناوری استان گیلان در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، گفت: از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی پیشرفت‌های کشور است که در سایه پیروزی انقلاب اسلامی حاصل شده است. 
 
وی افزود: دانشگاه گیلان قبل از انقلاب تنها در حدود هزار دانشجو داشته است و این در حالی است که هم اکنون این دانشگاه، بالغ بر 100 هزار دانشجو در مقاطع مختلف آموزش عالی دارد. 
 
متقی طلب تصریح کرد: در قبل از انقلاب دانشگاه گیلان هیچ دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری‌ نداشته و این در حالی است که هم‌اکنون دانشجویان این دانشگاه در بیش از 50 رشته تحصیلی در مقطع دکتری‌ مشغول تحصیل هستند. 
 
وی در ادامه به رشد علمی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون در سطح منطقه و جهان کشور ما از میزان رشد مطلوبی برخوردار است. 
 
متقی طلب به بحث تجاری‌سازی فناوری اشاره کرد و تصریح کرد: هم‌اکنون در حوزۀ‌ فناوری مفاهیم تجاری‌سازی فناوری جزء‌ موضوعاتی است که در کشورهای پیشرفته به آن پرداخته می‌شود و این در حالی است که در بحث تجاری‌سازی فناوری کشور ما نیز گامهای مؤثری برداشته است و این مفاهیم جزو مولود انقلاب محسوب می‌شود. 
 
وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون در حوزه نانو فناوری و فناوری زیستی جزو 16 کشور برتر دنیا هستیم و تمامی این موارد از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار