رئیس جمهور سوریه می‌گوید دمشق از طرحی که به حل بحران کمک کند حمایت می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه امروز چهارشنبه (22 بهمن) با استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور این کشور و هیئت همراه دیدار کرد.
 
در خلال این دیدار درباره جزئیات جدید طرح دی میستورا برای توقف درگیری‌ها در حلب در فضایی مثبت و سازنده بحث و گفتگو شد.
 
بشار اسد در این دیدار با اشاره بر بر علاقمندی کشورش بر حمایت از هرگونه طرح یا فکری که به حل بحران کمک کند و جان شهروندان را حفظ کند، بر ضرورت فشار بر کشورها برای اجرای قطعنامه شماره 2170 و 2178 شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر توقف حمایت‌های مالی از تروریست‌ها و اعزام آنها به سوریه تأکید کرد.
 
از سوی دیگر استفان دی مستورا نیز ابراز امیدواری کرد که همه طرفهای درگیر از پیشنهاد وی مبنی بر بازگرداندن امنیت به شهر حلب به عنوان نقطه آغاز بازگرداندن امنیت و ثبات به همه مناطق سوریه حمایت کنند.
 
در این دیدار ولید المعلم وزیر خارجه سوریه، بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه‌ای ریاست جمهوری، فیصل مقداد معاون وزیر خارجه، و احمد عرنوس مشاور وزیر خارجه این کشور حضور داشتند.
 
نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دوشنبه (20 بهمن) به منظور دیدار با مقامات سوری، وارد دمشق پایتخت این کشور شد.
 
دی میستورا با وجود تمرکز بر موضوع توقف درگیری در حلب، در تلاش برای ارائه «نقشه راه » روشنی است که مبتنی بر حل و فصل بحران سوریه طبق الگوی لبنان است، به این ترتیب که یک مرکز قدرت با مشارکت همه گروههای سوریه تشکیل و روند امور به سمت توافق سیاسی سوق داده شود تا مقدمات تشکیل دولت وحدت ملی  فراهم شود و دولتی تشکیل شود که قانون اساسی را اصلاح کرده و انتخابات سراسری را برگزار کند.
 
بر این اساس دی مستورا در واقع نقطه مشترک دیدگاه آمریکا و روسیه یا همان تصمیم گیری در مورد آینده بشار اسد با برگزاری انتخابات را مطرح می کند به گونه‌ای که بشار اسد در روند سیاسی حاصل از انتخابات مشارکت داشته باشد.
انتهای پام/زض
منبع: تسنیم
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار